۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۲۶۹۱۱
مدیر سامانه ثبت دارایی مسؤولان:

امضای مسؤولان در صورت عدم اظهار دارایی فاقد اعتبار است

امضای مسؤولان در صورت عدم اظهار دارایی  فاقد اعتبار است
مدیر سامانه ثبت دارایی مسؤولان جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت عدم اظهار دارایی توسط افراد مشمول قانون رسیدگی به دارایی مسؤولان، امضای آن ها فاقد اعتبار خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، داود کریمی مرید، مدیر سامانه ثبت دارایی  مسؤولان جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام این مطلب افزود: سی ام آبان ماه جاری مهلت ثبت اطلاعات دارایی مسؤولان پایان می یابد.

وی میزان استقبال مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران از سامانه ثبت دارایی را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: به منظور تسهیل فرآیند اظهار دارایی با دستور ریاست محترم قوه قضائیه از بیست و هشتم مهرماه دسترسی به سامانه ثبت دارایی در بستر شبکه ملی اطلاعات امکان پذیر گردیده است و تاکنون بسیاری از  مسؤولان توانسته اند اطلاعات دارایی و اموال خود را اظهار نمایند.

مدیر سامانه ثبت دارایی  مسؤولان در رابطه با ایجاد دفاتر موقت توسط مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نقاط مهم حاکمیتی تصریح كرد: ایجاد این دفاتر تنها در راستای سهولت ثبت نام "ثنا" توسط  مسؤولان بوده است، در عین حال  مسؤولان مذکور می توانند در این دفاتر موقت یا در محل حضور خود اموالشان را در سامانه ثبت کنند. لازم به ذکر است که هم اینک بسیاری از  مسؤولان پس از مراجعه به این دفاتر و اخذ حساب كاربری شخصی "ثنا" اطلاعات اموال و دارایی خود را با موفقیت در سامانه ثبت دارایی اظهار كرده اند.

كریمی مرید در پاسخ به پرسشی در رابطه با میزان امنیت سامانه ثبت دارایی گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برترین دستگاه كشوری است كه خدمات الكترونیك را در ۷۰ سامانه گوناگون قضایی همراه با "احراز هویت قطعی" به بیش از ۲۰ میلیون نفر در سراسر كشور ارائه می دهد و تاكنون هیچگونه ضعف امنیتی در ارائه این خدمات رخ نداده است.

وی افزود: برابر قانون رسیدگی به دارایی مقامات،  مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه اجرایی مصوب تمام تمهیدات امنیتی برای سامانه ثبت دارایی توسط مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اندیشیده شده است.

این مقام  مسؤول در مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در راستای تسهیل فرآیند ثبت دارایی  مسؤولان نقاط مهم حاكمیتی و براساس مكاتبات صورت گرفته، كارشناسان مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از روز شنبه هجدهم آبان در نقاط مهم حاكمیتی حضور یافته و ثبت نام "ثنا" را برای آن دسته از  مسؤولان كه تاكنون موفق به مراجعه به دفاتر خدمات الكترونیك قضایی نشده اند، انجام خواهند داد.

مدیر سامانه ثبت دارایی مسؤولان در پایان خاطرنشان كرد: در صورت عدم اظهار دارایی توسط افراد مشمول قانون رسیدگی به دارایی  مسؤولان، امضای آن ها فاقد اعتبار خواهد بود، لذا از  مسؤولان محترم انتظار می رود تا پایان مهلت اعلام شده نسبت به ثبت اطلاعات دارایی و اموال خود در سامانه ثبت دارایی اقدام نمایند.

گفتنی است دسترسی به سامانه ثبت دارایی  مسؤولان با مراجعه به نشانی residegi.adliran.ir امکان پذیر است.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات