۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۶۲۶۹۲۳
همزمان با هفته وحدت؛

یادواره شهدای وحدت در مشهد برگزار می شود

یادواره شهدای وحدت در مشهد برگزار می شود
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در شمال شرق کشور از برگزاری یادواره شهدای وحدت در مشهد همزمان با هفته وحدت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجیدرضا حسن زاده، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در شمال شرق کشور امروز در نشست خبری از برگزاری یادواره شهدای وحدت در مجتمع فرهنگی آیه ها همزمان با هفته وحدت خبر داد.

وی اظهار کرد: همایش شهدای وحدت به ویژه شهید شوشتری و شهید محمد زاده با شعار «وحدت خدمت امنیت» در روز پنج شنبه 23 آبان از ساعت 8 صبح در مجتمع آیه ها با حضور خانواده های شهدا و مسؤولین لشکری و کشوری  برگزار می شود.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در شمال شرق کشور با اشاره به اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا، گفت: این مراسم ها برای این است که فرهنگ و منش شهدا و فرهنگ خدمت گزاری را در جامعه منتقل کنیم تا قدر این نظام را بدانیم.

وی با تأکید به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، گفت: ما شهدا را مفسران واقعی آیات جهادی قرآن کریم می دانیم بنابراین باید نگاه عمیق به آن ها داشته باشیم و بتوانیم فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و مدیریت جهادی و ایمانی آن ها را در جامعه به ویژه در نسل جوان بسط دهیم.

حسن زاده با بیان این که با الگو گرفتن از شهدا تمدن نوین اسلامی محقق می شود، اظهار کرد: فرهنگ‌ ایثار و شهادت می تواند راه گشا باشد و نگاه بلند به این حرکت الهی شهدا و استمرار مدیریت جهادی و ایمانی و از خود گذشتگی آن ها موجب تحقق تمدن نوین اسلامی می شود.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در شمال شرق کشور در ادامه به وحدت و انسجام در بین مردم و مسؤولان تأکید و ابراز کرد: اسلام اتصال به حبل الهی به صورت جمعی را تاکید دارد که این وحدت و انسجام را ما در برهه های مختلف انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی وحدت را موجب اقتدار جمهوری اسلامی دانست و گفت: در جریان انقلاب اسلامی عملیات های مختلف با انسجام و روحیه جهادی مردم به وقوع پیوست و دنیا را مقهور خود کرد و امروز در سایه آن قدرت برتر جهانی شده است همچنین در جنبه های اقتصادی نیز باید از این روحیه جهادی و اتحاد و انسجام بهره گرفت.

حسن زاده افزود: در سایه مدیریت جهادی و ایمانی، نگاه به درون و اتکا به خدا توانسته ایم هر توانمندی را در هر عرصه ای کسب کنیم.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در شمال شرق کشور با اشاره به فعالیت مجاهدانه و وحدت گونه سردار شوشتری و همکاران ایشان در منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: لازمه امنیت حضور مردمی است و سردار شوشتری این را در سیستان و بلوچستان ایجاد کرد و وقتی طوایف و مردم اخلاص ایشان را دیدند پای کار آمده و امنیت شکل گرفت و در سایه امنیت مردمی کارهای زیرساختی خوبی نیز در راستای محرومیت زدایی و امنیت مرزها انجام شد.

وی افزود: اقدامات شهید شوشتری و همکاران ایشان موجب شد امنیت مردمی ایجاد شده و مسؤولان پای کار بیایند که دشمن آن را بر نمی تابید و به دنبال آسیب به آن ها بود و حرکت های کوری را نیز انجام می داد تا در سال ۸۸ این شهدای وحدت را به شهادت رساندند، حرکت این شهیدان درس وحدت بخشی بود که همه طوایف و مردم پذیرفته و سرلوحه کار خود قرار دادند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات