۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۲۶۹۳۶
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

چاپ تعرفه‌های اخذ رأی آغاز شده است

چاپ تعرفه‌های اخذ رأی آغاز شده است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: کار چاپ تعرفه های اخذ رأی از هفته گذشته آغاز شده است. برای انتخابات الکترونیکی هم سه گزینه به شورای نگهبان ارائه شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور که در همایش معاونین سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری های سراسر کشور با اشاره به افتتاح رسمی ستاد انتخابات کشور توسط وزیر کشور، اظهار داشت: به حول و قوه الهی فرایند های اجرایی انتخابات از دهم آذر ماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه آغاز می گردد و فرایند ثبت نام نیز بلافاصله بعد از اعلام وصول دستور شروع انتخابات توسط فرمانداران، در ۲۰۸ فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و ستاد ثبت نام وزارت کشور کلید خواهد خورد.

موسوی هم چنین ضمن اشاره به این که هماهنگی لازم با وزارت امور خارجه در زمینه ثبت نام داوطلبانی که در خارج از کشور قصد ثبت نام دارند انجام شده است و آمادگی کامل در این خصوص وجود دارد؛ اعلام کرد: فرم ثبت نام بازبینی شده و بخشی از مفاد آن تغییر، ادغام و یا حذف شده است تا سهولت در ثبت نام را افزایش دهد.

وی افزود: صد در صد ثبت نام در بستر سامانه جامع انتخابات انجام خواهد گرفت و پیش بینی ما این است که در روز های آخر ثبت نام، تراکم متقاضیان ثبت نام بیشتر خواهد شد. بر این اساس، تفاهمی با شورای نگهبان انجام شده است تا اولاً ثبت نام در هفت روز قانونی خود از ۸ صبح تا ساعت ۱۸ عصر انجام گیرد که این ساعت قابل تمدید نخواهد بود. ثانیاً اطلاعات مربوط به پرسشنامه تماماً در سامانه جامع انتخابات تکمیل شود تا ثبت نام در تاریخ و مهلت قانونی انجام پذیرد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی متعدد برای مجریان انتخابات، از جمله دوره‌های آموزشی ده‌گانه فرمانداران و بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان ها، اظهار داشت:  تا به امروز هشت دوره آن برگزار شده و دوره نهم و دهم آن طی این هفته و هفته آتی برگزار خواهد شد. دوم آذر ماه هم دوره آموزشی هیأت های بازرسی بر انتخابات در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

موسوی درباره فرایند تهیه اقلام ۹گانه انتخابات اعلام کرد: کار چاپ تعرفه های اخذ رأی از هفته گذشته آغاز شده است. برای انتخابات الکترونیکی هم سه گزینه به شورای محترم نگهبان ارائه شد: اول، برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در ۱۷۴ حوزه انتخابیه تک نماینده؛ دوم، برگزاری آن در ۱۱ استان به صورت صد درصدی؛ و سوم، برگزاری آن در ۱۳۹ شهری که انتخابات قبلی شوراها در آن ها برگزار شده است.

وی هم چنین با تأکید بر استفاده معاونین و مدیران کل سیاسی و انتخابات از سامانه جامع انتخابات اعلام کرد: سامانه جامع اخبار انتخابات در سامانه جامع فعال شده و بخش پاسخگویی به سئوالات  نیز در سه محور اجرایی، حقوقی و فناوری آماده بهره برداری است و همکاران گرامی می توانند کلیه سئوالات و ابهامات خود را در این بخش از سامانه قرار داده و پاسخ آن را در کمترین زمان دریافت نمایند.

موسوی در پایان اعلام کرد: اولین نوبت پرداختی اعتبارات انتخاباتی به استان ها در پایان آبان انجام خواهد گرفت./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات