۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۲۶۹۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد؛

تحقق دولت اسلامی نیازمند طراحی ساختارهای مختلف درحوزه های گوناگون است +فیلم

تحقق دولت اسلامی نیازمند طراحی ساختارهای مختلف درحوزه های گوناگون است +فیلم
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: برای رسیدن به دولت اسلامی نیازمند طراحی ساختارهای مختلف در حوزه های گوناگون اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشست «نقد روش بانکداری مرسوم و تبیین روش مطلوب بانکداری اسلامی» که در شعبه مرکزی بانک پارسیان برگزار شد، گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی بعد انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی نوبت به دولت اسلامی می رسد.

وی افزود: برای رسیدن به دولت اسلامی ما نیازمند طراحی ساختارهای مختلف در حوزه های گوناگون اعم از حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم لذا برای این طراحی حضور مجدانه و عمیق حوزه های علمیه لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: برای آنکه بتوانیم به سمت مدل مطلوب و نمونه بانک اسلامی حرکت کنیم حوزه های علمیه با مسؤولیت بنده کارگروه هایی تشکیل داد که یکی از بهترین گروه ها گروه فقه نظام اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که اقدامات خوب و ارزشمندی تا کنون در حوزه بانکداری انجام شده است، ابراز کرد: شاخص اصلی آن اقدامات این است در این حرکت تلاش شده اتفاقاتی که در نظام بانکداری رخ می دهد مغایر با تعالیم شرع نباشد.

وی ادامه داد: رویکرد جدید که در فقه نظام دنبال می شود اینگونه است که به صورت ریشه ای در مدل بانکداری اسلامی مقاصد شریعت و اغراض آن در حوزه اقتصاد تامین شود؛ لذا کارگروهی تشکیل شد و در مدت بیش از یکسال اعضای پژوهشکده فقه نظام فعالیت های بسیاری انجام دادند و در بخش بانکداری اسلامی بانک پارسیان نیز جلسات متعددی را برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای طراحی نظامات اجتماعی در عرصه های مختلف یک ورود جدی پیدا کرده، اظهار داشت: این ورود نتیجه تلاش علما و بزرگان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود و هم نتیجه فعالیت های فراوان طلاب جوان و فاضل دغدغه مندی است که دغدغه تحقق احکام اللهی در سطح زندگی اجتماعی را دارند.

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
این قطعا نتیجه فعالیت های فراوان طلاب جوان و فاضل دغدغه مند بی تجربه نیست
0
0