۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۲۶۹۴۷
آیت الله صدیقی:

با همه توان در برابر نفوذ و نفاق برخی افراد در مملکت ایستادگی کنیم

با همه توان در برابر نفوذ و نفاق برخی افراد در مملکت ایستادگی کنیم
امام جمعه موقت تهران سکوت در برابر هجمه برخی به مقدسات را نادرست دانست و گفت: با همه توان در برابر نفوذ و نفاق برخی افراد در مملکت ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله بهاءالدینی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علمای بزرگ دین گفت: مرحوم آیت الله بهاءالدینی اعتبار حوزه های علمیه بودند.

وی با بیان اینکه باب خیرات و برکات الهی به واسطه خمسه طیبه گشوده شده است، ادامه داد: اهل بیت(ع) واسطه تمام خیرات و برکات الهی هستند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه معلمی کردن نوعی اتصاف به صفات الهی است، بیان کرد: معلمی کردن شغل انبیای الهی است، زیرا وحی را از پروردگار عالم می آموزند و به بشریت آموزش می دهند؛ کسانی که علوم وحیانی را از آیات و روایات اخذ کرده و به دیگران می آموزند بدون شک در راستای اهداف انبیا و اوصیای الهی گام بر می دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبق روایات، یکی از نشانه های طلاب واقعی خستگی ناپذیری است، اظهار داشت: بر اساس روایات، فرشتگان بال های خود را تحت قدوم طلاب علوم دین می گسترانند؛ البته آن طلبه ای مراد است که نفوذی و قلابی نباشد، بلکه صاحبدل بوده و به صورت حقیقی به علوم دینی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه علمای بزرگ دین هیچگاه از طلب علم خسته و زده نمی شدند، ابراز کرد: علمای بزرگ دین همه عمر خود را در طلب علم صرف می کنند و همواره تشنه علوم وحیانی بوده و هیچگاه سیراب نمی شوند.

آیت الله صدیقی تأکید کرد: اگر ملت بدون آزمون و اطمینان از عملکرد و صداقت و امانت داری افراد سرنوشت خود را به دست کسی بسپارد خسارت های فراوانی خواهد دید؛ خساراتی که آسیب های فرهنگی بسیاری در زمینه عفاف و حجاب، ابتذال، بدآموزی ها در دبیرستان ها و دانشگاه ها ایجاد می  کند و به این سادگی قابل حل نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مشکلات امروز در اثر عمل نکردن به فرامین قرآن کریم به وجو آمده است، عنوان کرد: چرا باید سرنوشت خود را به کسانی بسپاریم که در جامعه ولایتی و یکپارچه ما دو قطبی ایجاد کنند؛ عملکرد برخی مسؤولان سبب شده است تا یک قطب غرب گرا، یک قطب ابتذال گرا و یک حکومتی و ولایتی در جامعه ایجاد شود.

وی با انتقاد از اظهارات رییس جمهور در یزد سکوت در برابر سخنانی که مقدسات را مورد هجمه قرار می دهد را نادرست دانست و گفت: اهالی مدینه روزگاری که در برابر سوزاندن خانه امیرمؤمنان(ع) سکوت کردند نتیجه اش را در فجایعی که در مسجد پیامبر(ص) پیش آمد و طی آن ده هزار نفر از صحابه کشته شدند، مشاهده کردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه باید جان و هستی خود را در مسیر امام زمان(عج) دهیم تا در امتحانات الهی نمره قبولی کسب کنیم، مطرح کرد: تا زمانی که تحریم ها را تحمل نکرده و با خون خود از دین در برابر شرق و غرب دفاع نکنیم به پیروزی نخواهیم رسید؛ امروز باید با همه توان در برابر نفوذ و نفاق برخی افراد در مملکت ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز حوزه های علمیه مورد هدف دشمن قرار گرفته اند، ابراز کرد: امروز خطر نفاق حوزه های علمیه را تهدید می کند؛ در جریانات عراق عده ای از شیعیان را در آمریکا آموزش داده، با فساد آلوده کرده و از فسادشان فیلم برداری کردند و سپس این فیلم ها را به مردم عراق ارائه دادند و از این طریق آشوب ها به راه انداختند؛ حواسمان باشد که دشمن نتواند در ما نفوذ کرده و آبروی عبا و عمامه را ببرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی علرغم توطئه های دشمن به کار خود ادامه می دهد، افزود: در جریان اسقاط پهپاد آمریکایی یک تحلیل گر خارجی گفت «این اقدام به منزله ظهور تمدنی جدید بود، زیرا با اسقاط پهپاد، تمدنی تمدن دیگر را مغلوب کرد»؛ روزگاری مرجع ما را تبعید می کردند، ولی امروز مرجع ما در شاخ آمریکا را در اسرائیل می شکند.

وی با اشاره به اینکه قدرت رهبری و ولایت و ایمان زیر پرچم ولایت است که توطئه داعش را خنثی کرد، اظهار داشت: امروز ما همه دنیای بشریت را علیه دنیای استکبار فرامی خوانیم و جبهه مقاومت به صورت زنجیره ای در حال آماده شدن از استقبال حضرت ولی عصر(عج) است.

آیت الله صدیقی در پایان به تبیین ابعاد شخصیت مرحوم آیت الله بهاءالدینی پرداخت و بیان کرد: ایشان از مصادیق بارز عروج و پرواز و اوج در وادی سلوک بودند؛ ایشان و آیت الله بهجت فقاهتشان کامل و طهارتشان الهی بود./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات