۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۲۶۹۵۵
نماینده لیست امید:

روحانی چالش اصلاح طلبان شده است | فراکسیون امید نبود دولت ساقط می شد

روحانی چالش اصلاح طلبان شده است | فراکسیون امید نبود دولت ساقط می شد
نماینده لیست امید تهران با بیان اینکه ما چون پوزیسیون دولت بودیم در مجلس کاملا هوای دولت را داشتیم، گفت: اگر فراکسیون امید نبود شاید دولت ساقط می شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ابوالفضل سروش نماینده لیست امید تهران در گفت وگویی در مقام دفاع از عملکرد فراکسیون امید بر آمد و اعلام کرد که اگر فراکسیون امید نبود شاید دولت ساقط می شد.

وی در گفت وگو با جماران با اشاره به حمایت فراکسیون امید از وزرای ناکارآمد دولت در برابر استیضاح افزود: فراکسیون امید کمک کرد که وزیران پشت سر هم استیضاح نشوند؛ اشخاصی مثل آقایان دانش آشتیانی، سلطانی فر و صالحی امیری در دوره های پیش اصلا برای وزارت تأیید نمی شدند؛ سه بار آخوندی استیضاح شد. من نمی گویم این استیضاح ها خوب یا بد بوده است.

سروش ایستادگی فراکسیون امید در برابر پاسخگویی ظریف و روحانی به مجلس را از دستاوردهای این فراکسیون عنوان می کند و می گوید: ما چون پوزیسیون دولت بودیم در مجلس کاملا هوای دولت را داشتیم. چه کسی کمک کرد که دولت فروپاشی و از هم گسسته نشود و قدرت روحی به او بدهد و به او کمک کند که سر پا بایستد؟  هر وزیری را آورد تأیید کردیم.

این نماینده اصلاح طلب در ادامه اظهار می کند: تا جایی که توانستیم و خواست ملت در حمایت از برخی طرح ها، لوایح، آدم ها و دولت ها بود، وظیفه خودمان را انجام دادیم. البته منکر این هم نیستیم که نقص داشته ایم.

نماینده لیست امید درباره حضور ژنرال های اصلاح طلب در مجلس و برتری آن ها نسبت به لیست امید خاطرنشان می کند که اگر ژنرال ها بودند چه کاری می توانستند انجام دهند؟ اگر ژنرال ها هم بودند بیشتر از این نمی توانستند کاری انجام دهند.

وی با اشاره به ائتلاف با غیر اصلاح طلبان در مجلس دهم گفت: ائتلاف اصلاح طلبان با غیر اصلاح طلبان یک اشتباه بود و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هم به این اشتباه پی برده است. یعنی فکر می کنم در دوره یازدهم فقط با هویت خودش شرکت می کند و دیگر ائتلاف نخواهد کرد.

سروش با اشاره به وحدت اصطلاح طلبان با دولت برای رأی آوردن در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من حتی در ریاست جمهوری هم این اعتقاد را نداشته ام و ندارم و من هیچ موقع حمایت از دولت روحانی را قبول نداشتم؛ الآن جریان آقای روحانی چالش اصلاح طلبان شده است.

از دیدگاه این نماینده لیست امید، مجلس به دولت وابستگی زیادی دارد و اضافه می کند: . ما 100 نفر(لیست امید) برای انتخابات ریاست جمهوری به همه شهرها رفتیم و سخنرانی کردیم. من قبول دارم که تحریم ها خیلی ظالمانه بوده و قدرت کار و مانور را از دولت گرفته ولی دولت ضعف هایی هم دارد. این ضعف ها هم به ما منتسب می شود. وقتی مردم نتیجه کمی در سفره خود گرفتند، دولت و مجلس را به هم می چسبانند که اینها نمره خوبی نمی گیرند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: در نیویورک که بودم اگر شخص دیگری رئیس‌جمهور آمریکا می‌بود مذاکره می‌کردم و تحریمها را می‌شکستم.

آقای روحانی،
سیاست یعنی تعامل ممکنات نه آنچه در ذهن تصور می‌کنید و آرزو دارید.
===
با تشکر از توجه شما،
1
1