۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۶۹۶۳
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

طلاب در راه دین دلسوزانه عمل کنند

طلاب در راه دین دلسوزانه عمل کنند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما باید اقامه کننده دین باشیم نه مبلغ، مبلغ تبلیغ کننده دین است اما کسی که دین را اقامه می کند دلسوزانه در این راه قدم می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عابدینی استاد حوزه و دانشگاه در سلسله نشست های تبیین طلبه تراز انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) قم، با بیان اینکه دعای ندبه منشور طلبگی است بیان داشت: طلبه باید خود را از تخلف ها دور کند و با توبه عجین باشد.

وی با اشاره به کشتی نوح نبی(ع) تصریح کرد: کشتی حضرت نوح(ع) به فرمان خدای تعالی حرکت می کرد و همچنین باز می ایستاد، روح آدمی نیز به کشتی نوح شباهت دارد، اگر انسان روح خود را به باری تعالی و معصومین(ع) متصل کرد آنگاه روح او کشتی نجات است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه موفقیت با راحتی حاصل نمی شود ابراز داشت: مشکلات فروانی در زندگی طلبه وجود دارد و این مشکلات سبب موفقیت انسان می شود.

وی گفت: ما باید اقامه کننده دین باشیم نه مبلغ، مبلغ تبلیغ کننده دین است اما کسی که دین را اقامه می کند دلسوزانه در این راه قدم می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به مقام حضرت ابراهیم(ع) خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) با طی مسیر بندگی از مقام عبودیت به مقام نبوت و از مقام نبوت به مقام رسالت و از مقام رسالت به مقام امامت دست یافت.

وی در ادامه با اشاره به آیه 164 سوره نساء اظهار داشت: حضرت موسی(ع) به موفقیتی دست یافت که صدای خدای تعالی را با گوش جال می شنید و اگر طلبه به دنبال اقامه دین باشد به مقامی می رسد که خدای تعالی او را یاری خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به عدد 12 یادآور شد: تمامی پیامبران اولوالعزم دارای 12 وصی بعد از خود بودند و این مساله نشانه از این دارد که دین الهی نیاز به محافظت دارد و طلاب علوم دینی که در این راه قدم گذاشته اند باید بدانند که این راه الهی هیچ محدودیتی ندارد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات