۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۶۹۷۱
در مرکز آموزش عالی کوثر تهران؛

سومین سمینار علمی «آموزش های اسلامی؛ چالش های فرارو» برگزار شد

سومین سمینار علمی «آموزش های اسلامی؛ چالش های فرارو» برگزار شد
سومین سمینار علمی «آموزش های اسلامی؛ چالش های فرارو» در مرکز آموزش عالی کوثر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین سمینار علمی «آموزش های اسلامی؛ چالش های فرارو» صبح امروز با حضور خانم دکتر ماهانی رییس دانشگاه UTM مالزی، حجت الاسلام سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران، حجت الاسلام محسن قمر زاده، حجت الاسلام یحیی جهانگیری، خانم دکتر کیباخی، مسئولان حوزوی و طلاب در مرکز آموزش عالی کوثر تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، خانم دکتر ماهانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مشکلاتی که ایران در عرصه تعلیم و تربیت در مدارس دارد مالزی نیز با همین مشکلات روبرو است.

وی افزود: در حال حاضر ما در دوره صنعتی قرار داریم، امروز دوره رباتها، ماشینی سازی و سایبر است، این سوال وجود دارد که زنان در این دوره باید چگونه این آموزش ها را باید کسب کنند.

ماهانی با اشاره به اینکه تحصیل علم در مالزی ضروری است و مورد پیگیری قرار می گیرد، بیان داشت: تعداد زنان در مالزی بسیار اندک اما از عمر بالایی برخوردار هستند، ما امروز به مشارکت بانوان بسیار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه زنان در مالزی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، اظهار داشت: تفاوت زنان سنتی و مدرن در مالزی کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: اخیرا دولت مالزی وزارت زنان تاسیس کرده و سایتی را هم برای آنان تخصیص داده همچنین معاون نخست وزیر مالزی زن است.

ماهانی با اشاره فعالیت های بانوان مالزی، گفت: بانوان در مالزی در عرصه های مختلف علمی، تجاری، ورزشی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارند.

وی درخصوص چالش های بانوان در مالزی، ابراز کرد: خشونت و آزارهای جنسی از آسیب های جدی است که بانوان مالزی با آن روبرو هستند. اغلب بانوان مالزی به خاطر نقش مادری شاغل نیستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات