۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۲۶۹۹۴
با حضور علمای اهل تسنن و تشیع استان های خراسان؛

همایش بشیر وحدت در مشهد برگزار شد

همایش بشیر وحدت در مشهد برگزار شد
همایش بشیر وحدت با حضور علما و روحانیان اهل تسنن و تشیع استان های خراسان و سخنرانی آیت الله علم الهدی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بشیر وحدت با حضور علما و روحانیان اهل تسنن و تشیع استان های خراسان امروز در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

بنابراین گزارش علمای اهل سنت و اهل تشیع با گردآمدن کنار هم در هفته وحدت به انسجام و وحدت بین تشیع و تسنن لبیک گفته و مشتی بر دهان دشمنان زدند و اعلام کردند که در راه اسلام یکپارچه مجهاهدت می کنند.

در این مراسم آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛ حجت الاسلام اکبر فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در اموراهل سنت خراسان رضوی؛ سردار مرتضوی، فرمانده جدید قرارگاه ثامن‌الائمه (ع)؛ مولوی عبدالکریم علی بایی، امام جمعه مشهد ریزه تایباد؛ مولوی النور الحق حقانی، امام جمعه شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان  و حجت الاسلام اکبر فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در اموراهل سنت خراسان رضوی در مورد ضرورت وحدت بین مسلمانان جهان به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله علم الهدی در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ما انقلابی طائفه ای، اقلیمی، اقتصادی، تبدیل قدرت در یک زاویه جهانی نبود بلکه انقلاب اسلامی ما انقلاب اسلام در جهان بود و ما انقلاب اسلامی را برپا کردیم تا به نقطه ای برسیم که خداوند در قرآن به پیامبر(ص) اعلام کرده است که اسلام باید عالمگیر شود.

حجت الاسلام اکبر فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در اموراهل سنت خراسان رضوی  با تأکید به اهمیت وحدت بین مسلمانان در جهان اسلام اظهار کرد: امروز بر طبل اختلاف کوبیدن و ایجاد گسست در امت اسلامی با هر بهانه ای چه قومیت و چه مذهب خیانت به اسلام و قرآن است.

مولوی النور الحق حقانی، امام جمعه شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان اخوت و برادری را یکی از مهمترین دستاوردهای سیره نبوی بیان و اظهار کرد: قرآن و سیره عملی پیامبر(ص) ما مسلمانان را به وحدت کلمه سوق می دهد، همان وحدتی که در صدر اسلام محور حبل الله و مقصد توحید بود.

سردار مرتضوی نیز در این مراسم با بیان این که پیروی از فرمان اولی الامر اصلی ترین محور و حدت است، گفت:  همان طور که اهل سنت اولی الامر را فصل و خطاب می دانند ما هم اطاعت از ولی فقیه را فصل الخطاب می دانیم.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهید وحدت با حضور علمای اهل تسنن و تشیع تقدیر به عمل آمد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات