۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۲۷۰۱۲
آیت الله علم الهدی:

وحدت، ایستادگی در برابر دشمنان پیامبر است

وحدت، ایستادگی در برابر دشمنان پیامبر است
آیت الله علم الهدی پیامبر(ص) را محور وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: امروز دفاع از پیامبر(ص) و در یک صف ایستادن در برابر دشمنان رسول الله وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش بشیر وحدت ویژه علما و روحانیان اهل تسنن و تشیع استان های خراسان که امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در خصوص مغتنم دانستن فرصت ها، گفت: طبق فرمایش پیامبر(ص) گاهی جهش ها و موقعیت هایی در جامعه مسلمین وجود دارد که باید آن ها را از دست ندهیم.

وی با اشاره به حوادثی که در زمان تولد پیامبر(ص) اتقاق افتاد، اظهار کرد: خاموش شدن آتشکده فارس، خشک شدن دریاچه  ساوه، جوشش آب از کویر سماوه، شکستن طاق کسری از جمله وقایعی بود که در زمان تولد رسول الله(ص) رخ داد و  به دنیا اعلام شد که تحول جهانی در کره خاک ایجاد شده و آموزه ها و معارف پیامبر(ص) جهانگیر شود اما اگر همه گذرگاه دین و شریعت اسلام در تاریخ را بررسی کنیم، می بینیم که آن آرمانی که خداوند در شب میلاد رسول اعلام داشته است، تا امروز محقق نشده است.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر بنا بود چند روزی بخشی از قلمرو در اختیار پیامبر(ص) در آمده و بعد جدایی ها در سرنوشت اسلام دخالت داشته باشد، نباید این اتفاقات در شب میلاد رسول(ص) رخ می داد اما خداوند می خواست به بشر اعلام کند که کسی به عالم قدم گذاشته که بشریت را هدایت خواهد کرد.

امام جمعه مشهد انقلاب اسلامی ایران را در راستای عالمگیر شدن پیامبر(ص) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما انقلابی طائفه ای، اقلیمی، اقتصادی و تبدیل قدرت در یک زاویه جهانی نبود بلکه انقلاب اسلامی ما انقلاب اسلام در جهان بود و ما انقلاب اسلامی را برپا کردیم تا به نقطه ای برسیم که خداوند در قرآن به پیامبر(ص) اعلام کرده است که اسلام باید عالمگیر شود.

وی با اشاره به اقتدار انقلاب اسلامی ایران در جهان، اظهار کرد: جریان اقتدار انقلاب ما با چهل سال قبل یکی نیست، در سال های نخست، انقلاب در نظر برخی جریان های داخلی، استکبار و اروپا چنان ضعیف بود که دوام آن را بیشتر از چند ماه پیش بینی نمی کردند اما این حرکت رودخانه ای بود که چهل سال ادامه یافت و امروز به جایی رسیده که مرزها را در نوردیده است و در تمام تحولات منطقه آن چه که انقلاب ایران بخواهد و اقتضا کند، انجام می گیرد.

آیت الله علم الهدی افزود: ما در این چهل سال مشکلات بسیاری در تحولات داخلی و جهانی داشته ایم اما امروز حاکم بر منطقه هستیم و آن چه ما تصمیم گرفته و اقتضا کنیم و در راستای توسعه اسلام باشد محقق می شود، این اقتدار در حال توسعه روز افزون مربوط به ایران و یک ملت نیست بلکه توسعه اسلام و پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: اسلام امروز چنان توسعه روز افزون یافته است که از زمان پیامبر(ص) تا کنون شاهد چنین توسعه جهشی در تاریخ اسلام نبوده ایم و امروز در دل قدرت استکبار میلیون ها نفر پیرو متعبدانه و مصرانه پیامبر(ص) هستند همچنین به این میزان بسیج دشمن در برابر اسلام در هیچ زمانی حتی در برابر پیغمبر(ص) وجود نداشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری پیامبر(ص) را محور وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: پیامبر(ص) در برابر چالش های جهانخواری دنیا قرار گرفته است و دشمنان شکست خورده در پی براندازی رسول الله(ص) هستند و امروز دفاع از پیامبر و در یک صف ایستادن در برابر دشمنان رسول الله وحدت است.

وی با تأکید به داشتن بصیرت در برابر حربه های دشمنان اسلام، اظهار کرد: دشمن در میدان های جنگ و همه توطئه های خود شکست خورده است و اقدام به ایجاد دو جریان تکفیری و شیعه انگلیسی کرده است که این جریان ها نیز رسوا شده و برای همه شناخته شده اند و بصیرت های جهانی این واقعیت را تحلیل کرده است ما نیز باید با بصیرت دشمن را تعقیب کرده و با دشمنان پیامبر(ص) مبارزه کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات