۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۲۷۰۲۲
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی:

زمزمه تفرقه در امت اسلامی خیانت به اسلام و قرآن است

زمزمه تفرقه در امت اسلامی خیانت به اسلام و قرآن است
حجت الاسلام فرجام گفت: امروز بر طبل اختلاف کوبیدن و ایجاد گسست در امت اسلامی با هر بهانه ای چه قومیت و چه مذهب خیانت به اسلام و قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبر فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی امروز در همایش بشیر وحدت در دانشگاه فرهنگیان با تأکید به اهمیت وحدت بین مسلمانان در جهان اسلام، گفت: این نشست ها که به مناسبت هفته وحدت در کشور و استان خراسان برگزار می شود مغتنم و ارزشمند است.

وی با اشاره به وحدت بین مسلمانان در تاریخ اسلام، اظهار کرد: تاریخ اسلام شاهد هم گرایی و برادری بین همه اقوام بوده است اما در مقاطعی نیز شاهد تنش و درگیری بودیم و امروز نیز جهان اسلام از وضعیت خوبی برخوردار نیست و با توجه به گستردگی و جمعیت یک میلیارد و پانصد میلیون نفر مسلمان در جهان اسلام شاهد تنش جنگ و خونریزی و ائتلاف کشورها با استکبار در جهت مبارزه با هم دینان خود هستیم.

حجت الاسلام فرجام اظهار کرد: امروز بر طبل اختلاف کوبیدن و ایجاد گسست در امت اسلامی با هر بهانه ای چه قومیت و چه مذهب خیانت به اسلام و قرآن است و کسانی که بر طبل اختلاف می کوبند یا زمان و حساسیت های زمان خود را درک نکرده اند و یا نسبت به دین و آینده نگری دارای بینش پایین هستند چون دین و آموزه های دینی تأکید به وحدت دارد.

وی افزود: استکبار و اسرائیل خیر جامعه اسلامی را نمی خواهند و نخواسته اند و در این موقعیت حساس که پرچم اسلام به اهتراز در آمده با ایجاد اختلاف موجب مبارزه با اسلام می شود همچنین اختلاف انگیزی ناشی از تفکرات افراط گرایانه در امت اسلامی است که امروز عده ای قلیلی با استناد به اندیشه های سلفی، مسلمانان را تکفیر کرده و برآیند آن بینش و روش داعش و طالبان شده است.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی به دیگر عوامل اختلاف در جوامع اسلامی اشاره و بیان داشت: عدم جامعه نگری، عدم درک موقعیت های زمانی، تأثیر پذیری از اختلاف پراکنی ها و شیطنت های استکبار جهانی موجب نابسامانی های موجود در جهان اسلام شده است.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به مشترکات بین شیعه و سنی، گفت: ما این همه مشترکات داریم از جمله این که قرآن و خداوند ما واحد است و باور به معاد و قیامت داشته و در اصول بنیادین اشتراک داریم و همه ما زیر چتر دین و امت واحد هستیم حال این ها را کنار گذاشته و به برخی اختلاف های جزئی دامن بزنیم و تفرقه ایجاد کنیم؟

وی ادامه داد: ما باید این اشتراک ها را به عنوان فرهنگ بین مردم ترویج دهیم و نشان دهیم که صیهونیست و کشورهای با انگیزه استکباری نمی توانند کشور ما را آزرده و در امور ما دخالت کنند بلکه با اتحاد و انسجام این امنیتی که در کشور است را حفظ کرده و به سرمنزل مقصود برسانیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات