۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۰۲۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خبر داد؛

تحصیل ۳۰۰۰ طلبه در ۳۲ مدرسه علمیه مازندران

تحصیل ۳۰۰۰ طلبه در ۳۲ مدرسه علمیه مازندران
مدیر حوزه علمیه مازندران از تحصیل حدود سه هزار طلبه در ۳۲ مدرسه علمیه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه کشور که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل در حال برگزاری است به ظرفیت بالای مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در ۳۲ مدرسه علمیه استان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.
 
وی با بیان این که بیشتر مدارس مازندران دارای سطح هستند، افزود: در طول سال‌های اخیر همه توان دلسوزان استان در جهت تقویت سطوح علمی مدارس علمیه به کار گرفته شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از راه اندازی کرسی درس خارج در سه مدرسه علمیه استان به طور رسمی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه بستر‌های لازم به منظور ادامه تحصیل طلاب علاقه‌مند تا سطوح عالی در سطح استان فراهم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به پیشینه تاریخی حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: این استان در طول تاریخ همواره مهد پرورش و تربیت عالمان و فرهیختگان بزرگ علمی و دینی بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه استان از نظر شاخص‌های علمی در جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور است، بیان داشت: تقویت سطوح علمی و همچنین توسعه رشته‌های تخصصی از جمله برنامه‌هایی است که در این سال‌ها به طور جدی پیگیری شده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تهذیب در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و آن را جزء اولویت‌های نخست در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی در کنار مباحث آموزشی امری ضروری است که همواره نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که برگزاری چنین نشست‌های دوره‌ای در استان‌ها را فرصت مغتنمی جهت پرداختن به آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت در سطح حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: به طور حتم بهره گیری از توان فکری همه استان‌ها می‌تواند در تقویت برنامه‌های تهذیبی مدارس علمیه کشور اثرگذار باشد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه به عنوان پیشانی نظام اسلامی رسالت و جایگاه بسیار رفیعی در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های اخلاقی، تربیتی، قرآنی و همچنین مشاوره‌ای با شتاب و هدفگذاری مناسب تری در سطح مدارس علمیه اجرایی شود تا شاهد آثار و برکات مطلوب آن در جامعه باشیم./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات