۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۲۷۰۲۹

تل‌آویو، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین را به ترور تهدید کرد

تل‌آویو، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین را به ترور تهدید کرد
تل‌آویو از طریق نماینده سازمان ملل به جهاد اسلامی هشدار داده که در صورت ادامه شلیک موشک از غزه، اقدام به ترور رهبر این جنبش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع دیپلماتیک خبر دادند که رژیم صهیونیستی تهدید کرده که در صورت ادامه شلیک موشک به شهرک‌ها، تل‌آویو اقدام به ترور رهبر جهاد اسلامی خواهد کرد. 

به گزارش روزنامه سعودی «الحیاة»، «نیکلای ملادینوف» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه پیام رژیم صهیونیستی را به طرف مصری (که میانجیگر بین تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی است) منتقل کرده مبنی بر اینکه «اگر شلیک موشک ادامه یابد، زیاد النخاله دبیر کل جهاد اسلامی ترور خواهد شد». 

طبق این گزارش، ملادینوف گفته که تلاش‌ها برای توقف درگیری و برقرار شدن آتش‌بس میان غزه و فلسطین اشغالی تاکنون شکست خورده و نتیجه‌ای نداشته است. 

منابع روزنامه الحیاة همچنین گفتند که تل‌آویو پیشنهاد آتش‌بس و احترام کامل به مفاد توافق آتش‌بس غزه را داده و علاوه بر این سیاست ترور را نیز متوقف می‌کند. 

روزنامه الحیاة با بیان اینکه «گفته می‌شود زیاد النخاله در سوریه است»، نوشت، تل آویو تهدید کرده که «اگر شلیک موشک به شهرک‌های اسرائیلی ادامه یابد، سیاست ترور را تشدید می‌کند و آنگاه دبیر کل گروه،‌ در امان نخواهد بود و او نیز در زمره اهداف خواهد بود. اما اگر شلیک موشک به شهرک‌های مجاور غزه متوقف و به آتش‌بس پایبند باشد، نیز به همه شروط آتش‌بس متعهد خواهد ماند و تسهیلات بیشتری به نوار غزه خواهد داد». 

درگیری میان جهاد اسلامی و تل‌آویو پس از آن آغاز شد که رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، ۲۱ آبان با حمله همزمان به غزه و دمشق، دو عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی را ترور کرد.

در ترور غزه، «بهاء ابوالعطا» به شهادت رسید اما در ترور دمشق،‌ تل‌آویو به هدفش، یعنی شهادت «اکرم العجوری» نرسید./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات