۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۲۷۰۴۲
وزیر صهیونیست:

دیگر فقط حماس را مسؤول اتفاقات غزه نمی‌دانیم

دیگر فقط حماس را مسؤول اتفاقات غزه نمی‌دانیم
یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی گفت: واکنش جهاد اسلامی به ترور یکی از فرماندهان خود، باعث تغییر سیاست تل‌آویو از مقصر دانستن حماس به عنوان عامل اصلی اتفاقات غزه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی امروز گفت: تل‌آویو دیگر جنبش «حماس» را مسؤول هر اتفاقی نمی‌داند که در نوار غزه رخ می‌دهد.

اردان در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی توضیح داد: «اتفاقات اخیر در غزه باعث تغییری در سیاست اسرائیل شد؛ سیاستی که در گذشته حماس را مسئول هر خشونتی می‌دانست که از نوار [غزه] نشأت گرفته بود».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با اشاره به واکنش گروه جهاد اسلامی در نوار غزه به ترور یکی از فرماندهان خود توسط ارتش، افزود: «جهاد اسلامی تلاش می‌کند توافقات آتش‌بسی را که اسرائیل با حماس حاصل کرده نقض کند؛ به همین دلیل ارتش نیز روی هدف قرار دادن زیرساخت‌های جهاد تمرکز کرده است».

صبح امروز نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه اضطراری با حضور «نفتالی بنت» وزیر جنگ، «آویو کوخاوی» رییس ستاد کل ارتش، «مئیر بن‌شبت» رییس شورای امنیت داخلی و دیگر اعضای کابینه امنیتی برای بررسی درگیری‌ها با نوار غزه تشکیل داد.

درگیری‌ها در نوار غزه بعد از حمله صبح بامداد روز سه‌شنبه (21 آبان) رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی «بها ابوالعطا» از رهبران جنبش جهاد اسلامی و شهادت وی و همسرش آغاز شد.

در حمله دیگری، رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» دمشق، «معاذ» فرزند «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به شهادت رسید./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات