۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۲۷۰۵۵

«سعد حریری» خواستار حفظ مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات شد

«سعد حریری» خواستار حفظ مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات شد
پس از کشته شدن یکی از معترضان لبنانی، نخست‌وزیر این کشور با صدور بیانیه‌ای خواستار حفظ آرامش و شکل مسالمت‌آمیز تظاهرات در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان صبح امروز از معترضان لبنانی در خواست کرد، شکل مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند و مسیرها را به روی کسانی که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، ببندند.

در بیانیه صادر شده از دفتر الحریری آمده است: وی تماس‌هایی با فرماندهی ارتش و فرماندهی امنیت داخلی برای پیگیری تحولات امنیتی برقرار کرده و حوادث و تحرکات مردمی در بیروت و حومه آن و سایر مناطق لبنان را پیگیری کرده است.

بنا به این گزارش، الحریری در هر دو تماس بر اتخاد تمام اقدامات برای حفظ سلامت شهروندان و معترضان تأکید کرد.

نخست‌وزیر لبنان تماسی هم با «ولید جنبلاط» رییس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی‌خواه) برقرار کرد و کشته شدن «علاء ابوفخر» عضو شورای شهرداری «شویفات» (در استان جبل لبنان) در یک «حادثه غم انگیر» طی تحرکات مردمی در منطقه «خلده» را به وی تسلیت گفت.

وی در ادامه از موضع جنبلاط که پس از این حادثه، حامیانش را به آرامش فراخوانده بود، قدردانی کرد.

روزنامه «النهار» در این باره نوشت، زیر پل خلده و هنگام درگیری لفظی با تعدادی از معترضانی که مسیر را بسته بودند، شخصی از داخل یک خودرو به سمت آنها شلیک کرد و گلوله به علاء ابوفخر که از اعضای ارشد حزب التقدمی الاشتراکی است، اصابت کرد؛ وی به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات فوت کرد./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات