۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۰۵۸
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه مشهد:

وحدت موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

وحدت موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران است
مرتضوی با اشاره به امنیت زیر چتر ولایت، گفت: اگر گاهی ندای اختلاف از طرف عناصر سرسپرده خارجی شکل می گیرد به واسطه این اتحاد امت اسلامی در نطفه خفه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار مرتضوی، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه مشهد در همایش بشیر وحدت که امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: امام راحل وحدت را نه به عنوان تاکتیک بلکه به عنوان نیاز، ضرورت و راهبرد اساسی در جهان اسلام معنا کردند و اگر امروز شاهد عزت و عظمت اسلام و نظام اسلامی هستیم به واسطه این موهبت است.

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز اقتدار ما، مارا به نقطه بازدارندگی رسانده است و هیچ یک از دشمنان ما جرات تعرض و تعدی حتی در حد یک سلاح انفرادی را به خود نمی دهد و در شرایطی هستیم که همه تکنولوژی های برتر مغلوب ما است.

مرتضوی وحدت را موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز کرد: امروز در زیر چتر ولایت و هدایت اولی الامر در امنیت کامل به سر می بریم و اگر گاهی ندای اختلاف از طرف عناصر سرسپرده خارجی شکل می گیرد به واسطه این اتحاد امت اسلامی در نطفه خفه می شود.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه مشهد به وسعت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و بیان داشت: براساس گفته بزرگان در تاریخ ایران اسلامی دو بار پای ایران به ساحل مدیترانه باز شده است که یک بار در زمان کورش به واسطه کشورگشایی و یک بار امروز به خاطر هدایت ولی فقیه است و این از افتخارات است.

وی با بیان این که پیروی از فرمان اولی الامر اصلی ترین محور و حدت است، گفت:  همان طور که اهل سنت اولی الامر را فصل الخطاب می دانند ما هم اطاعت از ولی فقیه را فصل الخطاب می دانیم و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز است تا با هدایت رهبری در موضوع خودسازی و جامعه پردازی شرایط را برای تشکیل تمدن اسلامی فراهم کنیم و برای این منظور اطاعت از اولی الامر مهمترین موضوع است و باید برای همگان تبیین شود.

مرتضوی با تأکید به داشتن وحدت عملی، گفت: باید با همه امکانات در جهت تمدن سازی جهان اسلام حرکت کرد، مشترکات در اولی الامر مورد وفاق همه است، امروز وسعت جهان اسلام به امت واحد تبدیل شده و فرقی بین شیعه و سنی نیست و علمای تشیع به احترام به اهل تسنن تأکید دارند از جمله آیت الله سیستانی از علمای بزرگ اهل تشیع است می گوید که برداران اهل سنت جان ما هستند و حجت را بر همه تمام می کند و نیز رهبری نیز می فرماید:«هیچ شیعه ای حق توهین به اهل سنت را ندارد و توهین به آن ها حرام است.»، این ها باید در جامعه تبیین شود.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه مشهد افزود: امروز حرکت های افراطی و افراط گرایانه در جهان اسلام توسط عناصر دشمن رقم می خورد اما به واسطه هوشیاری و درایت مسلمانان کاری از پیش نمی برند، خون و شیعه و سنی در هم تنیده شده تا پایه های وحدت مستحکم تر شود از جمله شهدایی مانند شهید شوشتری خون و جان خود را تقدیم کردند تا پایه های وحدت مستحکم تر شود و این شعار «امنیت خدمت» در سایه وحدت فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: در سایه وحدت امنیت شکل گرفته است و در سایه امنیت خدمت شکل گرفته است و در سایه این امنیت ناشی از وحدت  آحاد مسؤولان، دولتمردان، ریش سفیدان و علمای شیعه و سنی خدمت خالصانه به مردم ارائه می دهند که باید قدردان این اقدامات خود در اصول وحدت آفرین و خدمت آفرینی باشیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات