۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۲۷۰۶۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شیوه آموزشی پیامبر الگوی اساتید قرار گیرد

شیوه آموزشی پیامبر الگوی اساتید قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت ارائه شیوه های آموزشی در دنیای امروز، گفت: شیوه آموزشی پیامبر الگوی اساتید قرار گیرد، این شیوه درس آموز و راه گشا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، بعداز ظهر امروز به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، امام جعفرصادق (ع) و فرا رسیدن هفته وحدت در جمع اساتید و طلاب مدرسه رضویه خرم آباد، به بیان ویژگی ها و برجستگی های پیامبر اکرم(ص) در سیره فردی، اجتماعی و خانوادگی آن حضرت پرداخت.

وی با اشاره به سیره آموزشی پیامبر(ص) افزود: جوهره رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) تعلیم و تربیت آدمیان و هدایت آن ها به سوی رشد و کمال است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان داشت: آموزشی که پیامبر(ص) از راه آن، چشم مردم را به واقعیت ها گشود، قابل تأمل بوده و برای امروز و همیشه بشر درس‌آموز و راه گشا است.

وی با اشاره به اینکه از کارهای مهم پیامبر(ص) توجه به دانش اندوزی و آموزش دیگران بود، اظهار داشت: آموزش به معلم و آموزگار معنا می‌ دهد، آموزگار دانش را ترویج و نیکی را گسترش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اهمیت روش در هر کاری به ویژه در آموزش خاطرنشان کرد: در امر آموزش تنوع روش ها و به کار بستن انواع شیوه ها به تناسب فضا و مکان و روحیه مخاطب مرثر است.

وی با بیان اینکه امروزه در روان شناسی آموزشی، به آموزگاران تعلیم می دهند که متناسب با سطح فکر و روحیه افراد مطالب خود را منتقل کنند، یادآور شد: اگر درس و آموزش با طرح سوال، آغاز شود، مخاطب به کنجکاوی و تلاش واداشته می شود و با همین حالت آماده پذیرش مطالب استاد می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان برانگیختن حس کنجکاوی و تکرار را از دیگر شیوه های مهم در آموزش خواند و  ادامه داد: با توجه به اینکه قوه یادگیری و سطح هوشی همه مخاطبان یک اندازه نیست؛ استاد هوشمند و مسلط با استفاده از روش تکرار و تأکید می کوشد تا همه مخاطبانش با هر درجه هوشی، مطالب را بفهمند.

وی اذعان داشت: آموزش از راه دیدن و شنیدن از دیگر شیوه های مؤثر است، در روزگار جدید آموزش سمعی و بصری، در نظام آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای یافته است، زیرا انسان از راه چشم و گوش مطالب را بهتر درک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در انتقال آموزه های تربیتی، به اصحاب خود روش «آموزش از راه دیدن و شنیدن» را به کار می‌گرفتند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات