۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۲۷۰۶۷
آیت الله علوی گرگانی:

بهترین عامل برای وحدت بین شیعه و اهل سنت نماز است

بهترین عامل برای وحدت بین شیعه و اهل سنت نماز است
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر تقویت راهکارهای ترویج نماز در جامعه آن را مهمترین عامل وحدت در بین مذاهب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، صبح در دیدار با رییس ستاد اقامه نماز استان قم تأکید کرد: هر چه کار و فعالیت در رابطه نماز انجام بگیرد خوب است و در احادیث و قرآن به هیچ فریضه ای به مانند نماز توصیه و تأکید نشده است.

وی در ادامه افزود: نه تنها ستون و پایه دین نماز است بلکه کل دین نماز است چرا که نماز همه چیز را فرا می گیرد و قبولی عبادات وابسته به قبولی آن است. استاد ما مرحوم محقق داماد می گفت: احکام نماز، احکام جمیع فقه است چرا که تمام ابواب فقهی را به نوعی شامل می شود.

حضرت آیت الله گرگانی با توصیه به تشویق جوانان به سمت نماز تأکید کرد: کودکان و جوانان را با امتیاز به نماز تشویق کنیم و از این راه ارادت بیشتری به نماز پیدا می کنند. انسان مادی است و تعلق خاطری به ماده دارد و به همین دلیل طبعش به این سمت می رود پس باید به سمت تشویق و جایزه برویم و بعد از مدتی خود به خود به نماز عادت می کند.

وی با بیان اینکه عادت به عبادت هم محبوب خدا است، خاطر نشان کرد: باید نماز را تقویت کرد و بهتر آن است که با تلاش و جدیت بیشتری مردم را به نماز جماعت ترغیب کرد. بهترین عامل برای وحدت بین شیعه و اهل سنت نماز است و چرا که همه نماز را قبول دارند و در بین همه مذاهب مشترک است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هفته وحدت افزود: اگر ما شیعه و اهل سنت را در کنار هم قرار دهیم وحدت ایجاد می شود؛ توهین و تهمت جایی در اسلام ندارد و اگر بحث علمی و سؤال و جوابی هم وجود دارد به عنوان حق طلبی باشد نه سبب غرض ورزی و ایجاد کینه و کدورت باشد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت کودکان اظهار داشت: بچه ها را به نماز عادت دهید، ستاد اقامه نماز با توجه به احادیث آموزش نماز به فرزندان و خردسالان مکتوباتی را طراحی کند و به دست خانواده ها برساند؛ در احادیث برای هر مقطع سنی نوعی آموزش نماز وجود دارد تا کم کم بچه ها به نماز عادت پیدا کنند./پ202/ق

ارسال نظرات