۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۲۷۰۶۹
آیت الله جوادی آملی:

اهل بیت میزان حق و باطل هستند

اهل بیت میزان حق و باطل هستند
حضرت آیت الله جوادی آملی اهل بیت(ع) را میزان حق و باطل دانست و گفت: اگر جامعه می خواهد بداند حق چیست باید ببیند امیرمؤمنان علی(ع) چه کار کرده است و مطابق آن عمل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که خداوند عادل اجازه ظلم افراد را نمی دهد، گفت: هر حادثه ای که در عالم پیدا شود خداوند متعال در کمین یاری مؤمنان و سرجا نشاندن ظالمان است.

وی افزود: ممکن نیست که خداوند متعال به ظلم هایی که واقع می شود و به ظالمان کیفر ندهد، ممکن است که در حق الله عفو شود اما از کار ظالم هیچگاه نخواهد گذشت، آنچه که در یمن، فلسطین و کشورهای اسلامی رخ می دهد و مردم را قتل عام می کنند از همین دسته است که یقینا خدا حق مظلومان را می گیرد.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که دست، پا و اعضای بدن انسان در قیامت شهادت می دهند، اظهار داشت: رومیزی و زیرمیزی را دست می گیرد اما دست گناهی نکرده است چرا که دست ابزار است، اگر هم گفته می شود بدن و اعضای انسان مانند دست آن را می سوزانند برای این است که خود شخص این درد را درک می کند.

وی ادامه داد: جمیع شئون قیامت حق است و باطل در آن راه ندارد، ما حق را از قرآن کریم و  قول، فعل و تقریر معصوم می گیریم چرا که هرکاری که معصوم می کند شریعت است، راهی غیر از 14 معصوم نداریم که بفهمیم چه چیزی حق یا باطل است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: اگر جامعه می خواهد بداند حق چیست باید ببیند امیرمؤمنان علی(ع) چه کار کرده است و مطابق آن عمل کند؛ بنابراین اهل بیت(ع) میزان حق هستند.

محمد قمین
ارسال نظرات