۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۲۷۰۷۳
واعظی:

نباید در مبارزه با فساد خط و خطوط بشناسیم

نباید در مبارزه با فساد خط و خطوط بشناسیم
رییس دفتر رییس جمهور با تأکید بر اینکه در مبارزه با فساد نباید خط و خطوط بشناسیم، تصریح کرد: مبارزه با فاسد نباید فقط در یک قوه و سازمان و ارگان باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هر دستگاهی می‌خواهد مبارزه با فساد کند مورد نظر دولت و با استقبال رییس جمهور همراه است؛ این نمی‌شود که مبارزه با فساد فقط برای دولت باشد و باید برای همه دستگاه ها باشد.

وی در پاسخ با واکنش‌ها در مورد اظهارات روحانی در یزد تصریح کرد: چیز خاصی گفته نشده که برخی را بر آشفته کرده؛ همان کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند دو قطبی می‌کنند و موضوع را به برادر رییس جمهور ربط می‌دهند.

 واعظی در برخورد با یکی از نزدیکان رییس سابق قوه قضائیه خاطرنشان کرد: می‌گویند آقای طبری 16، 17 سال فساد کرده و او را بازداشت کرده‌اند، اما هیچ چیزی در مورد پرونده‌اش مشخص نیست. باید در این شرایط همه با هم با فساد مبارزه کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: سخنان رییس جمهوری کاملا روشن است و تاکید دارند که مبارزه با فساد مورد قبول است و از آن استقبال می‌کنیم اما باید این روند باید برای همه باشد تا موجب رضایتمندی جامعه و مردم شود.

وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد نباید خط و خطوط بشناسیم، تصریح کرد: مبارزه با فاسد نباید فقط در یک قوه و سازمان و ارگان باشد، ما فکر می‌کردیم قوه قضاییه حتما از سخنان رییس جمهوری استقبال می‌کند زیرا این سخنان در راستای سخنان و اقدامات رییس دستگاه قضا است.

واعظی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری سخن خاصی بیان نکردند که عده‌ای این گونه برآشفته شدند و این موضوع را به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ربط می‌دهند و یا می گویند «دولت می‌خواهد فضا را دو قطبی کنند»؛ اتفاقا همان کسانی که این حرف ها را می زدنند دوقطبی‌سازی جامعه را دنبال می‌کنند.

وی با انتقاد از عده ای که مواضع رییس جمهوری را به برادر وی مرتبط می‌کنند گفت: اگر رییس جمهوری می خواست در باره برادرش صحبت کند پیش از این، حرف می زد، نه حالا که همه چیز تمام شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری اظهار داشت: به نظر می‌رسد که آقای روحانی به‌عنوان رییس جمهوری که باید حافظ قانون اساسی باشد و براساس قانون اساسی صحبتی کرده‌اند و فضایی که مخالفین به‌راه انداخته‌اند هیچ مبنایی ندارد و باید در این شرایط همه با هم با فساد مبارزه کنیم، نه اینکه بگوییم اگر مبارزه با فساد اگر از زبان شخصی بیرون بیاید درست است و اگر از زبان شخص دیگری بیرون بیاید معنی دیگری دارد.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره واکنش دولت به ادعای سه کشور اروپایی درباره فاصله گرفتن ایران با تعهدات برجامی با برداشتن گام چهارم بیان کرد: ما حتما با گام چهارم از تعهدات برجامی خودمان فاصله گرفتیم، و این اقدام را آگاهانه انجام دادیم. این گام‌هایی را که ما برمی‌داریم به این شکل است که هر گامی که به پیش می‌رویم جدی‌تر خواهد بود. 

وی ادامه داد: ما این اقدامات را عمدا انجام می‌دهیم که آنها بدانند اگر قرار است به تعهدات عمل کنیم، باید همه به این تعهدات عمل کنند. یعنی هم باید ۱+۴ و هم ایران باید به تعهدات خود عمل کند. اگر اروپائیان به تعهدات خود عمل نکنند نباید انتظار داشته باشند که ایران به تعهدات برجامی خودش عمل کند.
رییس دفتر رییس‌جمهوری تاکید کرد: البته مجددا اعلام می‌کنیم که ما به‌دنبال این نیستیم که از برجام خارج بشوم و به دنبال این هم نیستیم که شرایط برجام بر هم بخورد. اینها هشدارهایی است که ما به طرف‌های خودمان و ۱+۴ می‌دهیم که بدانند که ما به گونه‌ای عمل می‌کنیم که اگر شما به تعهدات خود عمل کردیم، ما هم حاضریم هر ۴ گام را به عقب برگردیم.

واعظی  درباره نامه ایران به سران کشورهای خلیج‌فارس درباره طرح ابتکار صلح هرمز عنوان داشت: ما برای اینکه آن فضایی و شرایطی که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در منطقه علیه جمهوری اسلامی حاکم کرده بودند که ایران مخل امنیت در منطقه عنوان کرده است، ما این نامه را علنی هم به همسایگان خود نوشتیم  آقای رییس جمهوری هم در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد و هم در ملاقات‌هایی که با رهبران کشورهای مختلف داشت، اجزا و اهداف طرح ابتکار صلح هرمز را اینگونه اعلام کردند و ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم. 

وی بیان داشت: خوشبختانه این موضوع جای خود را باز می‌کند. و ما شاهد این هستیم که مسئولین مختلف هم در منطقه و هم در خارج از منطقه استقبال می‌کنند و به نظر می‌رسد این حداقل کاری بوده که آن توطئه‌ای که علیه ایران بود را خنثی کرده و ما از نظر تبلیغاتی به اهداف خود رسیده‌ایم ولی ما به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم و به دنبال اقدام عملی هستیم که با کشورهای همسایه امنیت منطقه را خودمان تامین کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین درباره منابع مالی بسته حمایتی دولت از ۱۸میلیون خانوار ایرانی، اظهار داشت: رییس جمهوری در سفر به یزد و کرمان این مژده را به مردم دادند که به حدود ۱۸ میلیون خانوار که با توجه گران شدن اجناس به کمک نیازمند هستند، بسته‌های حمایتی اعطا می شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید فهرست این ۱۸ میلیون خانوار را مشخص کند و همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز جدای از این که این بسته ها را در بودجه لحاظ می کند باید از منابع انرژی و یا بخش‌های دیگر با یک تغییراتی، بودجه ای برای این موضع کنار بگذارد. 

ربیعی تصریح کرد: گروهی که بر روی بسته حمایتی دولت کار می‌کنند یکی از راه‌های تامین منابع آن را بحث انرژی مانند: گاز، گازوئیل، نفت خام و پتروشیمی در نظر گرفته اند، اکنون در حال بررسی هستند، قطعا هر کالایی که قیمت آن افزایش پیدا کند همه آنها در اختیار ۱۸ میلیون خانوار مورد هدف، قرار می گیرد. 

محمد قمین
ارسال نظرات