۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۲۷۱۰۴
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

در زمینه نشر معارف و حقیقت پیامبر اکرم و اهل بیت کوتاهی کرده ایم

در زمینه نشر معارف و حقیقت پیامبر اکرم و اهل بیت کوتاهی کرده ایم
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایت «أنا مدینه العلم و علی بابها» بیان کرد: ما بدون تمسک به ولایت امیرمؤمنان(ع) به علم، حکمت، معرفت و حقیقت دست پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد استاد حوزه علمیه قم در آیین رونمایی از چهار اثر بنیاد فرهنگی امامت که در سالن همایش های این بنیاد برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) «رحمة للعالمین» بودند، گفت: یکی از سنت های بسیار خوب که باید در جامعه ما احیا شود، سنت «صلوات» فرستادن است، زیرا صلوات به منزله توسلی کوتاه به اهل بیت(ع) محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه آنگونه که شایسته است به عظمت وجود نورانی پیامبر اکرم(ص) پی نبرده ایم، ادامه داد: ما با دقت کردن در مسائل پیرامون خود در جهان هستی بدون شک سطح معرفتمان نسبت به همه امور عالم بالا خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یکی از اعمال مهم در 17 ربیع الاول را طبق روایات، زیارت امیرمؤمنان(ع) در نجف دانست و اظهار داشت: محال است کسی بدون معرفت نسبت به ولایت امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) به ولایت پیامبر اکرم(ص) راه پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایت «أنا مدینه العلم و علی بابها» بیان کرد: ما بدون تمسک به ولایت امیرمؤمنان(ع) به علم، حکمت، معرفت و حقیقت دست پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) تنها مسیر رسیدن به ولایت پیامبر اکرم(ص) هستند، یادآور شد: طبق آیه مباهله، امیرمؤمنان(ع) «نفس» پیامبر کرم(ص) هستند؛ بدون شک رسیدن به پیامبر اکرم(ص) بدون پذیرش ولایت نفس ایشان غیر ممکن خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه متأسفانه در زمینه نشر معارف و حقیقت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) کوتاهی کرده ایم، تأکید کرد: امروز به مسائل فقهی و احکام بیشتر از مباحث امامت پرداخته می شود و این به نظر درست نمی آید، زیرا ما اصل مباحث و مبانی دین که عبارت از مسائل توحید، نبوت و امامت است را به حاشیه رانده ایم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در عظمت پیامبر اکرم(ص) همین بس که قرآنی آورده اند که تا کنون کسی نتوانسته است مانند آن را بیاورد، خاطرنشان کرد: قرآن کریم کلام وحی است و تجسم آن در وجود نورانی اهل بیت(ع) تجلی یافته است؛ امروز طلاب باید با کتب ارزشمندی همچون نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سفینه البحار مأنوس باشند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید عامل به معارف نبی مکرم اسلام(ص) باشند، افزود: طلاب باید تجسم خلق نبوی و علوی باشند؛ آن چیزی که در جامعه کاربرد داشته و اثرگذاری دارد این است که خودمان مصداق معارف پیامبر اسلام(ص) باشیم، زیرا عموم مردم دین خود را از رفتار علما اخذ می کنند./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات