۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۲۷۱۰۶
با حضور آیت الله طبسی؛

از 4 اثر علمی بنیاد فرهنگی امامت رونمایی شد

از 4 اثر علمی بنیاد فرهنگی امامت رونمایی شد
آیین رونمایی 4 اثر بنیاد فرهنگی امامت با حضور آیت الله طبسی و حجج الاسلام والمسلمین فرحزاد و محمدتقی سبحانی در قم برگزار شد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از ۴ اثر بنیاد فرهنگی امامت امشب با حضور آیت الله نجم الدین طبسی و حجج الاسلام والمسلمین فرحزاد و محمدتقی سبحانی در سالن همایش‌های این بنیاد فرهنگی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از ۴ کتاب «سکینه فی صحت حدیث المدینه»، «الگو برداری از معصومان»، «بن مایه‌های امامتی در قصه‌های قرآنی» و «همبستگی قرآن و عترت» با حضور آیت الله طبسی و حجج اسلام والمسلمین فرحزاد و سبحانی رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در این مراسم یکی از اعمال مهم در ۱۷ ربیع الاول را طبق روایات، زیارت امیرمؤمنان (ع) در نجف دانست و اظهار داشت: محال است کسی بدون معرفت نسبت به ولایت امیرمؤمنان (ع) و اهل بیت (ع) به ولایت پیامبر اکرم (ص) راه پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایت «أنا مدینه العلم و علی بابها» بیان کرد: ما بدون تمسک به ولایت امیرمؤمنان (ع) به علم، حکمت، معرفت و حقیقت دست پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیرمؤمنان (ع) تنها مسیر رسیدن به ولایت پیامبر اکرم (ص) هستند، یادآور شد: طبق آیه مباهله، امیرمؤمنان (ع) «نفس» پیامبر کرم (ص) هستند؛ بدون شک رسیدن به پیامبر اکرم (ص) بدون پذیرش ولایت نفس ایشان غیر ممکن خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه متأسفانه در زمینه نشر معارف و حقیقت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) کوتاهی کرده ایم، تأکید کرد: امروز به مسائل فقهی و احکام بیشتر از مباحث امامت پرداخته می‌شود و این به نظر درست نمی‌آید، زیرا ما اصل مباحث و مبانی دین را که عبارت از مسائل توحید، نبوت و امامت است به حاشیه رانده ایم.

افق آینده پژوهش‌های امامت

همچنین حجت الاسلام سبحانی در پایان این جلسه به تبیین افق آینده پژوهش‌های امامت پرداخت و اظهار کرد: ما در سال جاری از مجموعه نظام موضوعات پژوهشی و علمی امامت را رونمایی خواهیم کرد؛ در این اثر کار گسترده‌ای در زمینه مباحث امامتی صورت گرفته و نمودار علمی امامت به همت پژوهشگران ما استخراج شده و به صورت نمودار درختی گسترده در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سبحانی خاطرنشان کرد: نظام موضوعات پژوهشی و علمی امامت این امکان را به محققان می‌دهد که هم افق آینده و هم وضع موجود را بشناسند؛ به عبارت دیگر این مجموعه محققان را به سوی موضوعات نو و تأثیرگذار هدایت می‌کند.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت وظایف پژوهشگران عرصه مباحث امامت را اینگونه توصیف کرد: تکمیل امتداد کار علمای بزرگ در زمینه امامت، توسعه مطالعات امامتی و مطالعات تعمیقی در زمینه امامت از وظایف مهم ما در دوران حاضر به شمار می‌رود؛ ما باید جایگاه امامت و ولایت را بشناسیم، به آن عمل کرده و آن را به دیگران بشناسانیم. /۸۴۱/پ ۲۰۲/ش
حسین ثالث موید
ارسال نظرات