۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۲۷۱۴۸
آیت الله سبحانی:

انقلاب برای ملت‌های جهان الگوسازی کرده است | حوزه به تربیت مبلغ اهتمام کند

انقلاب برای ملت‌های جهان الگوسازی کرده است | حوزه به تربیت مبلغ اهتمام کند
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که انقلاب برای ملت‌های جهان الگوسازی کرده است، گفت: انقلاب اسلامی دست غارتگران را از کشور کوتاه کرد و همین سبب دشمنی های استکبار ست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که با موضوع حوزه و گام دوم انقلاب، در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را به عنوان برهان معرفی می کند، گفت: پیامبر از جهت اخلاق و امی بودن برهان حقانیت خود است و نیازی به برهان ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید حقایق قرآن در جامعه تبیین شود، عنوان کرد: قرآن کریم راه سعادت و شقاوت را نشان می دهد.

وی یکی از آثار انقلاب اسلامی را الگوسازی برای جهانیان و امت های اسلامی دانست و افزود: بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث معرفی و شناخت شیعه در جهان شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نام شیعه را در جهان فراگیر کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه یکی دیگر آثار انقلاب اسلامی تقریب بین مذاهب و مورد توجه قرار دادن مشترکات است، ابراز داشت: نباید در تقریب مبالغه نشود و ذوب شدن مذاهب در یکدیگر اشتباه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی دست غارتگران را از کشور کوتاه کرد و همین سبب دشمنی های غارتگران است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی حوزه علمیه علوم متروک را احیا کرد، گفت: باید اصول علمی مانند فقه حفظ و مجتهدین به تمام معنا تربیت شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم فقه و اصول کیان شیعه دانست و عنوان کرد: حوزه علمیه باید استقلال خود را حفظ کند.

وی افزود: حوزه باید دو علم فقاهت و تبلیغ را از هم جدا کند چرا که امروز به نیاز به مبلغین در کشور به صورت جدی احساس می شود./1350/پ202/ق

ارسال نظرات