۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۲۷۱۶۳
آیت الله جاودان:

پیامبراکرم نخستین خلق از مخلوقات الهی هستند

پیامبراکرم نخستین خلق از مخلوقات الهی هستند
آیت الله جاودان با بیان اینکه حسن خلق حضرت محمد(ص) زبانزد عام و خاص است، گفت: پیامبراکرم(ص) نخستین خلق از مخلوقات الهی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جاودان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه مرحوم شیخ زاهد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبراکرم(ص) نخستین خلق از مخلوقات الهی هستند.

وی افزود: خداوند متعال از انوار ایشان اولیای الهی را خلق کرد و حضرات معصومین را در منازلی ساکن کرد که آن منازل بهترین خانه ها در عالم هستی هستند زیرا در این منازل خداوند بسیار بزرگ یاد می شود.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان ها همه چیز خودشان را باید از اهل بیت(ع) بگیرند تا بتوانند به سوی خداوند حرکت کنند، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) کسی است که از سوی خداوند مامور شد انسان ها را به سوی سعادت و رستگاری هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی که پیامبراکرم(ص) به رسالت مبعوث شدند مردم با سنگ زدن و خار گذاشتن برسر مسیر از نجات دهنده خودشان استقبال کردند در حالی که اگر مردم ایمان می آوردند خودشان سربلند می شدند.

وی نتیجه تبعیت از رسول الله (ص) را داشتن دنیای آباد و آخرتی نیکو بیان کرد و ادامه داد: اگر مردم بعد از رحلت رسول الله(ص) طبق فرمان حضرت انجام وظیفه می کردند به طور قطع بشر تا آخرالزمان در امنیت و آرامش زندگی می کرد.

آیت الله جاودان به اختلاف و درگیری جوامع بشری اشاره کرد و آن را حاصل اطاعت نکردن از دستورات اهل بیت(ع) دانست و گفت: پیامبراکرم(ص) مبعوث شد تا مردم را به توحید دعوت کند و وظیفه ای در قبال اطاعت کردن و سرپیچی کردن مردم نداشتند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اگر اهل بیت(ع) می توانستند بعد از رحلت رسول الله(ص) طبق فرمانی که خداوند داده بود حکومت برقرار کنند امنیت بشری تضمین می شود در غیر این صورت با یاران اندک این امر غیر ممکن بود.

وی با تاکید بر اینکه انسان ها باید امیدشان را از غیر خدا قطع کنند تا امام زمان(عج) ظهور کنند، ابراز کرد: آن روزی که امام زمان(عج) ظهور کنند نخستین کسی که با ایشان بیعت می کند حضرت جبرئیل است و آن 313 نفر برگزیدگان عالم هستند.

آیت الله جاودان خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) با بهترین اخلاق و در نهایت شکیبایی با مردم برخورد می کردند برای همین حسن خلق حضرت زبان زد عام و خاص است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات