۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۲۷۱۶۵
آیت الله فاضل لنکرانی:

حوزویان به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه پاسخ شایسته دهند

حوزویان به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه پاسخ شایسته دهند
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد که کسانی که علیه حوزه صحبت کرده و آن را به سکولار بودن محکوم می کنند با اساس حوزه و روحانیت مخالف هستند و دشمنی می ورزند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب آبادان با تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: پیامبر اسلام(ص) واجد جمیع شرایط و اوصاف پیامبران گذشته بودند.

وی یکی از ویژگی های انبیای گذشته را شهادت بر امتشان دانست و ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در روز قیامت نه تنها شاهد اعمال امت خودشان هستند، بلکه بر اعمال همه انبیای گذشته و امت های پیشین شاهد خواهند بود.

آیت الله فاضل لنکرانی صفت «جوامع الکلم» بودن را یکی از ویژگی های پیامبر اکرم(ص) خواند و اظهار داشت: مراد از «جوامع الکلم» بودن این است که آیین پیامبر اکرم(ص) پاسخگوی همه نیازهای بشریت تا روز قیامت خواهد بود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه طبق روایات، پیامبر اکرم(ص) یکی از مصادر تشریع هستند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) با آیین خودشان همه نیازهای بشریت و احتیاجاتشان را تا روز قیامت پاسخ گفته اند؛ قرآن کریم، احادیث پیامبر اکرم(ص)، احادیث قدسیه و امامت از مصادیق «جوامع الکلم» بودن است.

وی در ادامه به تبیین وظایف طلاب و روحانیون در عصر حاضر پرداخت و بیان کرد: غور در احادیث و بحث و بررسی مصادیق «جوامع الکلم» یکی از وظایف بزرگ و مهم حوزویان است؛ این که برخی به صورت مغرضانه و یا غیر مغرضانه اعمال علمای بزرگ شیعه را در زمینه تبیین آیات و روایات نادیده می گیرند، درست نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه قرآن کریم پاسخگوی همه شبهات و بدعت های گروه های انحرافی است، عنوان کرد: البته ناگفته نماند که باید افرادی وجود داشته باشند که با تسلط بر معارف قرآن کریم بتوانند پاسخ شبهات را از متن آن استخراج کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امروز مسؤولان حوزه باید طلاب را موظف کنند تا روزانه چند ساعت وقت خود را برای مطالعه عمیق آیات قرآن کریم بگذارند، ابراز کرد: علمای شیعه به صورت بسیار عمیق به مبانی دین پرداخته اند، اما با این حال نیز ما وظیفه داریم راهشان را ادامه داده و به نقطه مطلوب برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه حوزه علمیه آبادان اشاره و بیان کرد: مردم شریف و علمای بزرگ آبادان در دوران دفاع مقدس فداکاری ها و خدمات بسیار زیادی را نسبت به انقلاب اسلامی انجام دادند؛ با توجه به سابقه تاریخی حوزه علمیه آبادان باید در دوران حاضر توجه بیشتری به آن داشته باشیم؛ امروز اساتید و طلاب آبادانی که در حوزه علمیه قم هستند توجه بیشتری به حوزه آبادان داشته باشند.

آیت الله فاضل لنکرانی رشد حوزه های علمیه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه کسانی که می گویند حوزه سکولار است دلسوز حوزه و روحانیت نیستند، گفت: کسانی که علیه حوزه صحبت کرده و آن را به سکولار بودن محکوم می کنند با اساس حوزه و روحانیت مخالف هستند و دشمنی می ورزند؛ حوزه امروز در زمینه مسائل مستحدثه قابل مقایسه با حوزه پیش از انقلاب نیست.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه امروز حوزه های علمیه رشد و ترقی فراوانی داشته اند، بیان کرد: امروز وسعت علوم دینی چندین برابر شده است؛ البته ناگفته نماند که تا نقطه مطلوب فاصله داریم و طلاب باید بکوشند تا به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه پاسخ شایسته دهند.

وی در پایان یادآور شد: رشد علوم دینی و نیازهای مردم می طلبد که طلاب علوم دینی سعی و تلاش بیشتری داشته باشند و در حرکت های تحول آفرین انجام دهند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات