۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۲۷۱۷۲
حجت الاسلام عالی پور مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی و رسانه در ترویج فرهنگ پرداخت زکات

ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی و رسانه در ترویج فرهنگ پرداخت زکات
مسؤول ستاد اجرایی زکات پلدختر با اشاره به نقش زکات در جامعه، گفت: از ظرفیت رسانه، تربیون نماز جمعه و مبلغان باید در ترویج فرهنگ پرداخت زکات استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسینعلی عالی پور، مسؤول ستاد اجرایی زکات پلدختر، ظهر امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به اهمیت و نقش پرداخت زکات گفت: باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به نقش زکات در کاهش فاصله طبقاتی در جامعه افزود: پرداخت به موقع زکات می تواند در رفع ناهنجاری های اجتماعی نقش آفرین باشد.

مسؤول ستاد اجرایی زکات پلدختر پرداخت زکات را عملی مهم در توسعه اقتصادی جامعه خواند و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت رسانه و مبلغان باید فرهنگ پرداخت زکات نهادینه شود.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری هفت میلیارد ریال زکات در سال گذشته در پلدختر بیان کرد: این مبلغ در راه کمک به نیازمندان، در راه ماندگان و بدهکاران هزینه شد.

حجت الاسلام عالی پور با بیان اینکه امسال دو میلیارد و 284 میلیون ریال زکات در پلدختر جمع آوری شده است، گفت: این مبلغ زکات واجب، مستحبی و فطریه توسط کشاورزان و مردم پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان تربیون با استفاده از فرصتی که در اختیار دارند، باید در تبلیغ و فرهنگ سازی پرداخت زکات نقش آفرینی کنند.

مسؤول ستاد اجرایی زکات پلدختر عنوان داشت: بیان اهمیت پرداخت زکات و نحوه هزینه کردن آن برای مردم می تواند در افزایش آمار پرداخت زکات از سوی مردم مؤثر باشد که نباید از آن غافل شد./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات