۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۲۷۱۷۳
حجت الاسلام مصلحی:

برخی می خواهند مردم را در آستانه انتخابات دچار اشتباه محاسباتی کنند

برخی می خواهند مردم را در آستانه انتخابات دچار اشتباه محاسباتی کنند
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن می خواهد اقشار متوسط به پایین را مقابل نظام قرار دهد، گفت: برخی می خواهند مردم را در آستانه انتخابات دچار اشتباه محاسباتی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات ظهر امروز در همایش بصیرتی که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: انقلاب اسلامی حرکتی است که تمدن اسلامی را به میدان آورده و آن را احیا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت دوره ای و مربوط به زمان خاص نیست، ادامه داد: انقلاب اسلامی در راستای مسیری که امام راحل طراحی و معماری کرده اند در حال پیشروی است و سنگرهای مختلف را علیرغم سنگ اندازی های دشمنان یک به یک پشت سر می گذارد.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم دقیقاً بر مبنای مفاهیم قرآنی تنظیم شده است، بیان کرد: تقریباً نیمی از بیانیه گام دوم انقلاب شامل بحث های گذشته و تاریخ انقلاب است و باید گفت که این به نوبه خود یک حرکت قرآنی است، زیرا خداوند متعال در قرآن کریم نیز همواره انبیای الهی را به گذشته توجه می دهد.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر ضرورت توجه طلاب و روحانیون به بخش های تاریخی بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی را با همه افت و خیزهایش بیان کرده اند و به خوبی دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی را تبیین فرموده اند.

نقشه های دشمن برای قم

حجت الاسلام مصلحی با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی و حجاب و عفاف در قم ابراز داشت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی در پی شبیخون فرهنگی بوده است و سعی دارد ذائقه و اراده مردم را تغییر دهد؛ دشمن پیش از فتنه 88 اعتراف کرده بود «ما از ابتدای انقلاب اسلامی همه طراحی های خود را اینگونه پایه ریزی کرده ایم که دانشگاه ها را با خود همراه کنیم، اما بعد از دو دهه فهمیدیم اشتباه کردیم، بلکه باید در حوزه نفوذ کنیم».

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه امروز دشمن طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پی آن است که آنتی تز انقلاب را از حوزه علمیه قم استخراج کند، عنوان کرد: دشمن همه توان خود را به کار گرفته است تا انقلاب را متوقف کند، اما به اعتراف خودشان همواره با شکست مواجه می شوند.

حجت الاسلام مصلحی با تأکید بر اینکه تمدن اسلامی در حال بیداری و فراگیر شدن است، اظهار داشت: کارشناسان مطرح دنیا اعتراف کرده بودند که تمدن انقلاب اسلامی همانند یک شیر خفته است و اگر دنیای غرب و آمریکا این شیر خفته را کماکان خفته نگه دارد، در امان خواهد بود، اما اگر این شیر خفته بیدار شود تمدن غرب را در هم خواهد پیچید.

سخنرانی های رهبر انقلاب عقبه های سنگین مطالعاتی دارد

وی با بیان اینکه بر اساس واقعیات و مطالعات علمی، آمریکا از لحاظ همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، نظامی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی در حال فروپاشی است، مطرح کرد: سخنرانی های رهبری عقبه های سنگین مطالعاتی دارد و ما نباید به فرمایشات ایشان تنها دیدگاه سخنرانی صرف نداشته باشیم؛ ایشان با مطالعات و آگاهی مسأله فروپاشی و افول آمریکا را مطرح کرده اند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه ترامپ در سخنرانی های یک سال اخیر خود نشانه های فروپاشی اقتصادی آمریکا را به خوبی بیان کرده است، ادامه داد: دستگیری ریگی و روح الله زم نشان دهنده رو به افول بودن و ضعف دستگاه اطلاعاتی آمریکا و غرب است؛ در جریان دستگیری عبدالمالک ریگی، عقبه اطلاعاتی ما در دستگاه اطلاعاتی آمریکا حضور داشت.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه امروز طلاب و روحانیون باید در عرصه تبیین فروپاشی آمریکا و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب آتش به اختیار عمل کنند، اظهار کرد: اگر شهید مطهری ها می خواستند با سیستم حوزه جلو بروند امروز در اوج قله های علم قرار نداشتند؛ امروز طلاب در عرصه های علمی باید آتش به اختیار و جهادی عمل کنند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه در یک جلسه ای ولیعهد عربستان به بنده گفت «ما در جنگ ایران و عراق 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم»، خاطرنشان کرد: بنده در همان جلسه از او پرسیدم «صدام الان کجاست؟ با پول چه کسانی کشته شد؟ و این که عراق الان با جمهوری اسلامی است یا عربستان؟» که در پاسخ ماند و جوابی نداشت.

وی افزود: ما حوزویان به عنوان کسانی که تز انقلاب را ارائه داده ایم باید با کارهای آتش به اختیار مسأله فروپاشی تمدن غرب را تبیین کنیم و در راستای زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) گام برداریم.

دشمن در زمینه نفوذ سرمایه گذاری های فراوانی کرده است

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باید مورد توجه ما قرار داشته باشد مسأله «نفوذ» است، بیان کرد: دشمن در زمینه نفوذ سرمایه گذاری های فراوانی کرده است؛ امروز دشمن با اعمال اقدامات مختلف نفوذیان خود را در کنار مسؤولان قرار می دهند و بعضاً می توانند آن مسؤول را با خود همراه کند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه نفوذ به دو دسته نفوذ موردی و جریانی تقسیم می شود، گفت: در جریان آقای منتظری که قائم مقام امام خمینی(ره) بود؛ تیم مهدی هاشمی که از عوامل CIA بودند در کنار ایشان قرار گرفتند و آن مسائل را پیش آوردند؛ این یک نمونه از مصادیق نفوذ موردی است.

وی خاطرنشان کرد: کری در خاطرات مذاکرات می نویسد هرگاه می خواستم با ظریف صحبت کنم با فلان شخص که معاون امور بین الملل شورای عالی امنیت ملی ایران بود مشورت می کردم و هر چه او می گفت به ظریف می گفتم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز نیز تیم مهدی هاشمی در کشور فعال است، گفت: کدیور یک آخوند انقلابی در حوزه بود و MI6 و CIA روی او کار کردند و او را از مسیر منحرف کردند؛ عبدالکریم سروش نیز یک فرد دانشگاهی بود و ذهن خوبی داشت، اما در دام دستگاه های آمریکایی افتاد و امروز در آمریکا دین تولید می کند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به مسأله «نفوذ جریانی» ابراز کرد: دشمن گاهی بر روی برخی افراد چندین سال طولانی کار می کند و در نهایت با اعمال نفوذ او را در رده مسؤولان عالیرتبه حکومت قرار می دهد تا از این طریق به اهداف خود دست پیدا کند.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه دشمن و برخی عوامل داخلی در پی ایجاد آشوب و فتنه در کشور هستند، اظهار داشت: ما باید خود را برای فتنه های دشمن آماده کنیم؛ برخی با سخنان خود و ایجاد دوقطبی ممکن است امسال ایجاد فتنه کنند.

تعطیلی برخی کارخانه ها ربطی به تحریم ها ندارد

وی همچنین به بی تدبیری برخی مسؤولان اشاره کرد و با بیان اینکه تعطیلی برخی کارخانه ها ربطی به تحریم ها ندارد، ابراز داشت: امروز برخی مسؤولان به صورت عمدی چرخ تولید و اشتغال را متوقف می کنند؛ گاهی اوقات می شنویم بیش از 6 هزار و 500 خودروی قاچاق وارد کشور شده و در سلفچگان کشف شده است؛ مسؤولان در مملکت چه کاری انجام می دهند؟ مگر نمی گویند تحریم ارزی هستیم؟ پس چگونه این ماشین ها وارد می شود؟ چرا مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها به کشور وارد نمی شود؟

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه برخی افراد در ایجاد جنگ روانی کارکشته هستند، تصریح کرد: گاهی اوقات مشاهده می کنیم کشور با مشکلات اقتصادی بزرگ دست و پنجه نرم می کند، اما با خودکشی یک دختر اذهان منحرف می شود؛ دشمن می خواهد با موضوعات مختلف جریان سازی کند و به اهداف خود برسد.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی کشور ما بر اساس آموزه های انقلابی در بالاترین سطح در جهان قرار دارد، گفت: امروز دشمن از دستگاه اطلاعاتی کشورمان می هراسد؛ امروز گرایش اساتید و مردم اروپا و آمریکا به اسلام لرزه بر اندام دشمن انداخته است؛ به اذعان اساتید آمریکایی قرآن کریم راهکار خروج از همه بن بست های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را به بشریت نشان می دهد، از همین جهت دشمن می خواهد با نفوذ و جریان سازی انقلاب اسلامی و پدیده بیدار اسلامی را متوقف کند.

دشمن در پی آن است که اقشار متوسط به پایین را مقابل نظام قرار دهد

وی با تأکید بر اینکه دشمن در طراحی های جدید خود به دنبال آن است که اقشار متوسط به پایین را به میدان بکشاند و مقابل نظام قرار دهد، بیان کرد: دشمن می خواهد با جریان سازی ملت، مسؤولان و نخبگان را دچار اشتباه محاسباتی کند؛ این که برخی در سخنرانی های خود علیه قوه قضاییه صحبت می کنند نیز در همین راستا است.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه نخستین اقدام دشمن برای ایجاد اشتباه محاسباتی «تهدید» است، خاطرنشان کرد: اگر دقت کنیم می بینیم که در چهار سالی که آقای ظریف برای مذاکره رفت و آمد داشت، اوباما پیش از حرکت وی می گفت گزینه نظامی روی میز است؛ این اقدام نوعی تهدید برای ایجاد اشتباه محاسباتی بود که متأسفانه جواب هم داد و آقای ظریف اشتباه محاسباتی کرد و گفت اگر آمریکا یک دکمه بزند همه دستگاه نظامی ما را از کار می اندازد.

وی در پایان تصریح کرد: برخی مسؤولان دوباره می خواهند در آستانه انتخابات مردم را دچار اشتباه محاسباتی کرده و با دو قطبی سازی به اهداف خود برسند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات