۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۲۷۱۷۵
آیت الله علم الهدی:

دشمن با استفاده از همه شگردهای خود نتوانسته انقلاب اسلامی را تضعیف کند

دشمن با استفاده از همه شگردهای خود نتوانسته انقلاب اسلامی را تضعیف کند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز قدرت انقلاب اسلامی به جایی رسیده که استکبار جهانی با همه توانمندی و شگردهای خود نتوانسته انقلاب را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در دهمین یادواره شهدای وحدت در مجتمع آیه ها، گفت: اندیشه در مورد مقدمات ظهور پیامبر(ص) برای ما نقطه راهبرد ساز در جهت اجرای تکالیف است تا در این مقطع زمانی در عرصه و پهنه اسلام و قرآن انجام دهیم.

وی با اشاره به وقایع زمان تولد پیامبر(ص) اظهار کرد: جوشیدن آب از بیابان سماوه، شکستن طاق کسری، خشکیدن دریای ساوه و خاموش شدن آتشکده فارس از جمله حوادث تکوینی بود که خداوند تحول جهانی در دستگاه خلقت بشر را اعلام کرد.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: اعلام تحول جهانی برای بشر فقط برای ۲۳ سال خلافت پیامبر و پیاده شدن برنامه اسلام در شبه جزیره عربستان نبود بلکه مفهوم پیام الهی، فراگیری اسلام و حاکمیت عدل الهی در همه کره زمین بود که تا امروز محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انقلاب اسلامی ایران را گامی در جهت جهانی شدن اسلام دانست و تصریح کرد: بعد از غیبت ولی عصر(عج) خداوند مسیر و جاده ای را برای فراگیر شدن اسلام جلوی پای بشر گذاشت که این جاده خون بر شمشیر بود و توسط بنیانگذر انقلاب که از تبار پیامبر(ص) بود، انجام شد و توانست مردمی با سینه خشک و دست خالی را بر قدرت های مسلح پیروز گردانده و سفره استکبار را جمع کند.

وی افزود: در ادامه این رهبر انقلاب ما بود که ۴۰ سال پیمایش جاده فراگیری اسلام را که از این اقلیم آغاز شده بود روز به روز گسترش داده و هر روزه بر پویندگان این راهبرد افزوده شده و توسعه یافت و شهدا تنها ابزار اولیه، مؤثر و پیش رونده این مسیر بوده و مقصد نهایی شهادت بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به پیام یادواره شهید شوشتری و همکاران شهیدش، گفت: برگزاری این یادواره بعد از ده سال تنها برای یادآوری عزیز از دست رفته نیست بلکه بیان می کند که جریان شهادت، جریانی است که در مسیر پیشرفت انقلاب ادامه دارد و با پایان یافتن 8 سال دفاع مقدس سفره شهادت جمع نمی شود.

امام جمعه مشهد افزود: پیام دیگر یادواره شهید این است که انقلاب تمام شده نیست و هنوز در بین راه هستیم و نشان می دهد که مبارزه در عمق هویت انقلاب اسلامی وجود دارد و مبارزه تمام نشده است، طرف مقابل امروز ما رسانه های صهیونیست های جهانی، قدرت های جهانی و‌ شبکه های بین المللی است و این مبارزه دلالت به قدرت ما دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز قدرت انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که استکبار با همه توانمندی های تسلیحاتی و شگردهای خود نه تنها قدرت خاموش کردن انقلاب را ندارد حتی قدرت تضعیف انقلاب را هم ندارد.

وی شهادت شهید شوشتری را نشان دهنده حرکت مستمر در مسیر استقرار حکومت الهی جهانی دانست و افزود: این شهادت بر این دلالت دارد که جریان مبارزه منحصر به زمان نیست بلکه شهادت مقصد نهایی است و نشان می دهد که مسؤولیت و تکلیف ما تا حکومت جهانی پیامبر(ص) که به دست فرزند ایشان استقرار یابد، ادامه دارد و در توسعه پیامبر و انقلاب آنقدر پیش رفته که مرز نهایی تکلیف ما شهادت باشد.

آیت الله علم الهدی ایستادگی در برابر دشمن با اتحاد را از دیگر پیام های شهادت شهید شوشتری بیان و ابراز کرد: باید ببینیم که وقتی مسلمانان یک پارچه شوند، دشمن را مستأصل و خشمگین می کند بنابراین همگی در یک صف در مقابل استکبار و دشمنان پیامبر باستیم.

امام جمعه مشهد افزود: هر جا که مسلمانان دست به دست هم دهند و مرز مذهب، قومیت و اندیشه نتواند آن ها را از هم جدا کند، دشمن عصبانی شده و در صدد انتقام بر می آید و عزیزترین خادمان نظام مانند شهید شوشتری را به نام و خون می کشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بصیرت، جریان شناسی، دشمن شناسی و تکلیف شناسی در مقابله با دشمن از آموزه ها، فداکاری ها و جان نثاری های شهیدان است که این واقعیت را به ما آموختند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات