۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۲۷۱۸۷
رییس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی:

قرآن نقطه وحدت و وفاق امت اسلام است

قرآن نقطه وحدت و وفاق امت اسلام است
رییس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی در نشست این اتحادیه در حاشیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار کرد: قرآن می‌تواند نقطه وحدت و وفاق امت اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست فعالان قرآنی درحاشیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور علاقه‌مندان، هنرمندان، علما و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی، رییس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی در سخنرانی خود در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به مهمانان و حاضران در جلسه گفت: ما مفتخریم که در خدمت اهل قرآن هستیم و در همین‌جا موجودیت انجمن جهانی فعالان قرآنی را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: هدف اصلی تشکیل این اتحادیه، دست‌یابی به وحدت اسلامیِ قرآن‌محور است.

رییس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی گفت: تلاش برای ایفای نقش هویت‌بخشی به قرآن، زمینه‌سازی برای فعالیت فعالان قرآنی، هم‌افزایی تجارب، ظرفیت‌سازی و فراهم کردن بسترهای لازم برای شبکه فعالان قرآنی جهان اسلام، احیای سنت نبوی، معرفی نخبگان قرآنی با رویکرد وحدت، ایجاد انجمن‌هایی جهت فعالیت‌های قرآنی که قاریان، مدیران، مفسران، هنرمندان عرصه قرآنی را در برگیرد، از دیگر اهداف تشکیل این تحادیه است.

محمدی اظهار کرد: ایجاد مجمعی از صاحب‌نظران بین‌المللی در زمینه قرآن می‌تواند نقطه عزیمت و وفاق امت اسلامی باشد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام نجفی، فعال قرآنی از عراق گفت: قرآن اساس قانون‌گذاری و تقریب بین مسلمانان است.

وی ضمن تقدیر از این اتحادیه که فعالان قرآنی را گرد هم آورده است، افزود: اگر وحدت نباشد، امت اسلام هم نخواهد بود.

محمد راضی بن محمد رجب، فعال قرآنی مالزیایی از دیگر سخنرانان این جلسه بود، وی در سخنرانی خود تأکید کرد: قرآن راه حل و درمان همه مشکلات روحی و جسمی بشر است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات