۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۲۷۱۹۵
آیت الله اراکی:

دفاع از فلسطین ضرورت جوامع اسلامی است

دفاع از فلسطین ضرورت جوامع اسلامی است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: وحدت برای جامعه اسلامی امری بنیادین و هویت جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که گفتمان غالب اکنون در جهان اسلام، گفتمان وحدت است و تفکیر رو به انزوا رفته است، گفت: دفاع از فلسطین بیش از هر زمانی در جهان اسلام ضرورت یافته است و امیدواریم این جمع در دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی نقش موثری ایفا کند. با یکپارچگی جهان اسلام می‌توانیم توطئه معامله قرن را به انزوا بکشانیم.

آیت‌الله محسن اراکی صبح امروز در افتتاحیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور رئیس جمهور و 350  نفر از علمای جهان اسلام و 250 مهمان داخلی در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک ایام هفته وحدت و با تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، اظهار کرد: امروز که سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت را برگزار می‌کنیم  جبهه مقاومت بیش از هر زمانی تقویت یافته است و پیروزی جبهه مقاومت بر استحکام این جبهه شدت بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله آثار پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه استکبار، گسترش پیام وحدت در جهان اسلام است. استحکام جبهه وحدت سبب به انزوا کشیدن جریان تکفیری و تفرقه‌گرا در جهان اسلام شده است. اکنون گفتمان وحدت بر گفتمان تفکیر غلبه یافته و گفتمان غالب، گفتمان وحدت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: تفکیر رو به انزوا رفته است. امروز وظیفه جهان اسلام و تمام مسلمانان بیش از هر زمانی دفاع از مسجدالاقصی است. تمام کشورهای اسلامی برای دفاع از مسجدالاقصی باید متحد شوند و دفاع از فلسطین بیش‌از  گذشته ضرورت یافته است. امیدواریم این جمع در ضرورت دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی نقش موثری ایفاء کند.

وی افزود: با یکپارچگی جهان اسلام می‌توانیم مشت محکمی بر توطئه معامله قرن بزنیم این توطئه‌ای که رو به شکست است اما با یکپارچگی ما این شکست نهایی می‌شود. استکبار در صدد بود با تحریم ایران جمهوری اسلامی را به انزوا بکشاند اما این تحریم با درایت و تلاش مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی و سایر اشخاص به فرصت تبدیل شد. این مدیریت ملت ما است که تهدید را تبدیل به فرصتی برای خودسازی، خودکفایی، انسجام اقتصادی و اقتدار همه‌جانبه می‌کند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات