۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۲۷۱۹۸

ارتش رژیم صهیونیستی تن‌دادن به آتش‌بس با جهاد اسلامی را تایید کرد

ارتش رژیم صهیونیستی تن‌دادن به آتش‌بس با جهاد اسلامی را تایید کرد
پنجاه ساعت راکت‌باران مناطق صهیونیست‌نشین جنوب اراضی اشغالی برای تن‌دادن ارتش رژیم صهیونیستی به آتش‌بسی با شروط مقاومت کافی بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز با صدور بیانیه‌ای از تن دادن تل‌آویو به آتش‌بس با گروه جهاد اسلامی بعد از ۵۰ ساعت راکت‌باران شدن مناطق صهیونیست‌نشین نوار غزه خبر داد.

سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام پایان عملیات نظامی این رژیم علیه مقاومت در غزه، اعلام کرد با گروه جهاد اسلامی به توافقی برای آتش‌بس رسیده و هم‌اکنون این توافق برقرار شده است.

در پی آرام شدن اوضاع با نوار غزه، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات صهیونیستی در مناطق جنوبی اراضی اشغالی فلسطین نیز از امروز فعالیت خود را آغاز کردند اما ملزم هستند فعلا تدابیر امنیتی را در دستور کار داشته باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی پیامی در صفحه توییتر خود که نشان از فرسودگی و ناتوانی آنها در مقابله با عملیات یک گروه مقاومت فلسطینی در غزه داشت، تاکید کرد «آرامش را با آرامش پاسخ می‌دهند».

خبرنگار نظامی روزنامه «جروزالم پست» اما برای کاستن از میزان تمایل ارتش رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس با جهاد اسلامی، نوشت: «در عملیات کمربند سیاه ارتش به زیرساخت‌های جهاد اسلامی حمله شد و ۲۵ نفر از شبه‌نظامیان آن در حملات دقیق کشته شدند. ارتش با تفاوت قائل شدن بین حماس و جهاد اسلامی، گسترده نبرد را محدود کرد».

یک مقام مسؤول در جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی و جهاد اسلامی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بسی که مطابق با شروط مقاومت است، موافقت کردند. 

درگیری‌ها در نوار غزه بعد از حمله سه‌شنبه گذشته رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی «بها ابوالعطا» از رهبران جنبش جهاد اسلامی و شهادت وی و همسرش آغاز شد. در حمله دیگری، رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» دمشق، «معاذ» فرزند «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به شهادت رسید./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات