۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۲۷۲۰۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بی بصیرتی و ضعف شناخت، عامل مهم اختلافات در جامعه اسلامی است

بی بصیرتی و ضعف شناخت، عامل مهم اختلافات در جامعه اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، عامل بسیاری از اختلافات در جامعه اسلامی را ناشی از عدم فهم صحیح، بی بصیرتی و ضعف شناخت دانست.
به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با گرامیداشت هفته وحدت، به ضرورت وحدت و همبستگی امت اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که نقاط اشتراک امت اسلامی بسیار بیشتر است باید مبنای وحدت و همبستگی قرار گیرد.
 
امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز حفظ دین و اسلام ناب اوجب واجبات است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید برای حفظ دین و اسلام ناب، هر چه در توان دارند به منظور تقویت وحدت و همبستگی به کار گیرند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمن سال‌ها است که تمرکز خود بر ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی قرار داده است، گفت: متأُسفانه در مقابل، برخی‌ها در کشور‌های اسلامی بدون توجه به اهداف دشمن، همچنان بر طبل تفرقه میان مسلمانان می‌کوبند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که کشور‌های اسلامی بدون وحدت و انسجام به پیشرفتی دست نخواهند یافت، خاطرنشان کرد: تداوم اختلاف و تفرقه میان مسلمانان، تنها به سود دشمن خواهد بود و هیچ نفعی برای کشور‌های اسلامی نخواهد داشت.
 
امام جمعه ساری، وحدت را مسأله‌ای راهبردی و استراتژیک در شرایط امروز عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم کار خداوند ایجاد اُلفت و وحدت میان دل‌ها بازگو شده و از سوی دیگر تفرقه نیز از اقدامات شیطان برشمرده شده است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود ولایت فقیه را محور وحدت در جامعه اسلامی معرفی کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری هفته‌ای به عنوان هفته وحدت به صورت عملی در جهت تحقق این مسأله گام برداشتند، افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری پرچم دار وحدت و همبستگی امت اسلامی در جهان هستند.
 
امام جمعه ساری با بیان این که برای دشمن شیعه و سنی هیچ فرقی با هم ندارند، چون راهبرد آن‌ها دشمنی محض با اسلام واقعی است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی نظام سلطه نابودی اسلام ناب محمدی در جهان و گسترش اسلام آمریکایی است.
 
وی با بیان این که شیعه و سنی با تکیه بر مبانی مشترک خود در جهت تقویت وحدت و همبستگی گام بردارند، افزود: امروز بر ما فرض است که به دنبال وحدت در سایه مدیریت و رهبری واحد باشیم.
 
امام جمعه ساری، عامل بسیاری از اختلافات در جامعه اسلامی را ناشی از عدم فهم صحیح، بی بصیرتی و ضعف شناخت دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه کشور‌های اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظر‌های سطحی در جهت تحکیم وحدت میان خود گام بردارند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات