۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۲۷۲۲۲
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح کرد؛

کار فرهنگی و عمل جهادی دستور کار سازمان قضایی است

کار فرهنگی و عمل جهادی دستور کار سازمان قضایی است
حجت الاسلام بهرامی سازمان قضایی را حافظ اسرار نیروهای مسلح دانست و تأکید کرد که کار فرهنگی و عمل جهادی با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب دستور کار سازمان قضایی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شکرالله بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش «فرصت های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح» که در سالن همایش های مرکز آموزش قضات قم برگزار شد، ضمن تقدیر از توجه ویژه آیت الله رئیسی به این سازمان اظهار داشت: از جنبه های عمومی سازمان قضایی باید بگوییم که این سازمان در 31 استان و 13 ناحیه مستقر است.

وی افزود: ما در 43 جایگاه در کشور مستقر هستیم و دو ناحیه آذربایجان شرقی نیز به زودی افتتاح می‌ شود، دسترسی عادلانه می‌ طلبد که ما نواحی را در استان ها ایجاد کنیم ولی کمبود نیرو و امکانات ما را در مضیقه قرار می‌ دهد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: این سازمان پشتیبانی امین از نیروهای مسلح و حافظ اسرار آنها است و سعی می‌ کند سنگین ترین پرونده ها را بدون اثر گذاری به بیرون رسیدگی کند و هیچ سر و صدایی ایجاد نکند.

وی با تأکید بر این که سازمان قضایی برای اعتماد سازی بین نیروهای مسلح ارتباطاتی دو سویه برقرار کرده است، گفت: این مسأله به نحوی است که مأموریت های سازمان را آنها خوب درک کنند و قضات و دادستان ها و رؤسای شعب ما نیز اهمیت نیروهای مسلح درک کنند.

حجت الاسلام بهرامی عنوان کرد: ما مهمترین مسأله پیش روی خود را امر پیشگیری از وقوع جرائم می‌ دانیم و بهترین استقبال را نیروهای مسلح از همین زاویه دارند؛ سازمان قضایی طی 20 سال چهار برنامه پنج ساله با رویکرد آسیب شناسی و آسیب زدایی با نگاه به پرونده های مهم پشت سر گذاشته و یک برنامه پنج ساله دیگر نیز از دو سال پیش تعریف شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در جهت آگاه سازی نیروهای مسلح آموزش های قضایی و حقوقی ویژه نیروهای مسلح در سال 97 بر مبنای محاسبه روزی هشت ساعت کار معادل 1512 ساعت  برگزار کردیم و در نیمه اول امسال نیز کلاس های آموزشی ما همین میزان بوده که همه این ها خارج از محیط و ساعت کاری نیروی مسلح بوده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به این که قضات سازمان در سال 97 آموزش های تخصصی دیده اند، گفت: همین طور نیروهای دیگر سازمان و ضابطان قضایی نیز از آموزش های تخصصی ما برخوردار بوده اند، آموزش های دوره عالی قضایی نیز برای نیروهای مسلح برگزار می‌ شود.

وی اضافه کرد: شرکت قضات سازمان در کمیسیون های انضباطی نیروهای مسلح نیز چشم گیر است و تقریبا چشم کمیسیون به نماینده سازمان است و بیشتر به نظر سازمان اهتمام دارند تا جایی که در سال 96 و 97 در بیش از 540 جلسه به بیش از 9 هزار پرونده رسیدگی شده است.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه یادآور شد: ما در همین اواخر سال گذشته یک نظر سنجی از کل کشور در مورد سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور بیش از 3 هزار نفر عبارت از متهمان، محکومان، مراجعان عمومی و افراد وابسته به این جمع داشتیم که در صدور احکام 92 درصد اعلام رضایت کردند، 76 درصد در عدم جانب داری و 85 درصد نیز از برخورد قضات دادسرا رضایت داشتند و در کل بیش از 85 درصد رضایت مردم در سازمان قضایی حاکم است.

وی با بیان این که قضات و رؤسای سازمان به مسائل فرهنگی و دروس اخلاق اهتمام ویژه ای دارند، ابراز داشت: ما اعلام کرده ایم که از منظر فرهنگی هیچگونه بن بستی نباید داشته باشیم، از این رو سازمان تلاش می‌ کند که بر اساس منویات رهبری و با کار جهادی انجام امور خود را پیگیری کند./1330/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات