۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۲۷۲۳۹
با حضور آیت الله مقتدایی؛

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد
همزمان با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، جشن عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه استان به صورت متمرکز در مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، جشن عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه استان به صورت متمرکز در مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار برگزار شد.
 
در این مراسم که آیت الله مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، جمعی از مدیران مدارس علمیه، اساتید و روحیانیان حضور داشت، هفده نفر از طلاب واجد الشرایط مدارس علمیه استان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.
 
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این مراسم با اشاره به این که طلاب و روحانیان ادامه دهنده راه انبیاء هستند، گفت: تلبس طلاب، سرآغاز زندگی تازه‌ای برای طلاب است.
 
وی با بیان این که طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کند باید همواره مراقب رفتار، اعمال و گفتار خود در جامعه باشد، افزود: رفتار یک طلبه در جامعه امروز باید جاذب باشد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از وظایف مهم طلاب حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت است، بیان داشت: دشمنان روحانیت همواره در تلاش هستند با دروغ پراکنی در جامعه، جایگاه روحانیت را نزد مردم خدشه دار کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب و روحانیان با عمل به وظایف واقعی خود در میان مردم، می‌توانند بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند، افزود: حوزویان با عمل به وظیفه و رسالت خود در جامعه، مردم را به دین و ارزش‌های الهی علاقه‌مند خواهند کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کند، وظیفه اجتماعی او چندین برابر می‌شود، بیان داشت: نقش هدایت گری روحانیت در جامعه باید با عمل به وظیفه خود به طور جدی حفظ شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شروط تلبس طلاب اشاره کرد و گفت: اتمام پایه پنجم برای طلاب بلند مدت و گذراندن ۱۳۰ واحد درسی برای طلاب مدارس علمیه سفیران، ثبت نام در سای معاونت تهذیب، شرکت در کارگاه مهارتی تلبس، بررسی امور صیانتی، مصاحبه علمی و همچنین تأییدیه اخلاقی مدیر مدرسه را از جمله مهم‌ترین شروط تلبس است./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات