۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۲۵۵
حجت الاسلام مقدسی:

هر کاری که اتحاد میان مسلمانان را بر هم بزند حرام است

هر کاری که اتحاد میان مسلمانان را بر هم بزند حرام است
استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به جایگاه وحدت در احکام اسلامی گفت: مسائل وحدت شکن در احکام اسلامی حرام دانسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقدسی استاد حوزه علمیه تهران در آیین بیان احکام پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از مسائل ضروری و مهم در اسلام مسأله وحدت است.

وی ادامه داد: در احکام اسلام هر مسأله ای که سبب ایجاد وحدت شود واجب و هر مسأله ای که اتحاد میان مسلمانان را بر هم بزند حرام و یا دسته کم مکروه است.

حجت الاسلام مقدسی حج را نماد وحدت اسلامی دانست و گفت: در احکام اسلام حج واجب دانسته شده و علت آن نیز این است که حج به وحدت میان مسلمانان کمک شایانی می کند.

استاد حوزه علمیه تهران همچنین نماز جمعه را نیز نمادی از وحدت جامعه اسلامی خواند و ابراز داشت: نماز جمعه در ایام غیبت مستحب دانسته شده است، اما در روایات یکی از نشانه های نفاق عدم شرکت در نماز جمعه بیش از سه هفته دانسته شده است.

وی بر ضرورت توجه افراد جامعه به نماز جمعه تأکید کرد و اظهار داشت: اگر کسی از شرکت در نماز جمعه معذور است باید نماز خود را به احترام نماز جمعه و خطبه های آن در خانه به تأخیر بیاندازد و این بدان جهت است که احترام وحدت مردم در نماز جمعه حفظ شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات