۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۲۷۳۰۲
حجت الاسلام شاهچراغی:

امام صادق محور وحدت در میان مذاهب اسلامی است

امام صادق محور وحدت در میان مذاهب اسلامی است
امام جمعه شهرری با بیان اینکه امام صادق(ع) محور وحدت در میان مذاهب اسلامی است، گفت: نام امام صادق(ع) یادآور صداقت در زندگی و تفقه در دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شام ولادت پیامبراکرم(ص) در مسجدجامع غدیرخم برگزار شد، گفت: خاندان پیامبراکرم(ع) یک نور واحد هستند.

وی با اشاره به اینکه این نور واحد تشعشات گوناگونی دارد، ادامه داد: هر امامی به سهم خودش رفتار، کردار و اقوالی دارد؛ هر آنچه امامان معصوم(ع) بیان می کنند گفتار و رفتار پیامبراکرم(ص) است.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) دارای دو دوره زندگی اجمالی و تفصیلی بودند، ابراز کرد: زندگی اجمالی پیامبراکرم(ص) 23 سال طول کشید که 13 سال نخست آن به فرد سازی گذشت و 10 سال بعدی به برپایی حکومت اسلامی سپری شد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه امامان معصوم(ع) وظیفه داشتند زندگی اجمالی پیامبراکرم(ص) را برای مردم تفسیر کنند، بیان داشت: امامان معصوم(ع) مدام سیره و نوع رفتار پیامبراکرم(ص) با دوستان و دشمنان را بیان می کردند.

وی با بیان این مطلب که همه افعال و رفتار اهل بیت(ع) براساس سیره پیامبراکرم(ص) بود، عنوان کرد: امام صادق(ع) در میان امامان معصوم(ع) شیخ الائمه لقب گرفتند و فرصتی که برای حضرت پیش آمد فرصتی طلایی بود که توانستند کرسی علمی برپا کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: اگر امام صادق(ع) و حوزه درسی ایشان نبود چیزی از دین باقی نمی ماند و مردم گرفتار خرافات می شدند. حضرت مانع حاکم شدن اسلام ابوسفیانی یا به تعبیری اسلام آمریکایی شدند.

امام جمعه شهرری در عظمت امام صادق(ع)، بیان کرد: آن چیزی که از امام صادق(ع) نقل شده از کسی نقل نشده است به قدری که تمام بیانات حضرات معصومین 21 جلد کتاب اما فرمایشات امام صادق(ع) به تنهایی 22 جلد کتاب است؛ 4 هزار شاگرد در مکتب درسی ایشان حاضر می شدند و بیانات حضرت را می نوشتند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان شیعه و سنی مدیون امام صادق(ع) هستند، گفت: بسیاری از علما و امامان چهارگانه اهل سنت از شاگردان امام صادق(ع) بودند و افضل بودن حضرت را تایید می کردند.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه بعد از پیامبراکرم(ص) مرجعیت علمی در دستان امام صادق(ع) بوده است، گفت: اگر ما بگوییم امام صادق(ع) رییس اسلام است سخن گزاف نگفته ایم، ایشان برگردن شیعه و اهل سنت حق دارند.

امام جمعه شهرری ریشه همه رذائل اخلاقی را دروغ دانست و بیان کرد: صداقت ریشه همه فضائل است و ما باید صداقت و راستگویی را از امام صادق(ع) بیاموزیم؛ برکت و رفع مشکلات کنونی در گرو صداقت داشتن است.

وی افزود: سحرخیزی، داشتن وجدان کاری و صداقت ضامن پیشرفت انسان می شود. نام امام صادق(ع) یادآور صداقت در زندگی و تفقه در دین است. امام صادق(ع) یادآور وحدت و شیعه بودن است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات