۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۲۷۳۰۷

جهادگران گیلانی در منطقه «حویق تالش» آتش به اختیار شدند

جهادگران گیلانی در منطقه «حویق تالش» آتش به اختیار شدند
اردوی جهادی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی توسط جهادگران گیلانی در روستای ویزنه از توابع حویق تالش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته وحدت، اردوی جهادی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به همت گروه جهادی شهید اصغری‌خواه دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گیلان و گروه جهادی فردوس گیلان، بسیج جامعه پزشکی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در روستای ویزنه از توابع حویق تالش برگزار شد.

در این اردوی جهادی خدمات رایگان درمانی شامل ویزیت رایگان، پایش سلامت، مشاوره مامایی و روانشناسی به همراه ایستگاه خلاقیت کودک برای اهالی روستای شلقون منطقه حویق شهرستان تالش که بیشتر مردم آن اهل تسنن هستند ارائه شد.

یکی از اعضای شورای روستای شلقون ضمن تشکر از اجرای برنامه خدماتی فرهنگی جهادگران گیلانی اظهار داشت: اهالی روستا به‌دلیل دوری از مرکز استان گیلان نیازمند خدمات درمانی بیشتری هستند.

ساکنان روستای شلقون از کمبود تعداد پزشکان متخصص در منطقه حویق و عدم وجود آزمایشگاه گله‌مند بودند و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این منطقه شدند.

یکی از جهادگران مهم‌‌‌ترین هدف خود را از شرکت در اردوهای جهادی لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری در امر آتش به اختیار بودن و حضور در صحنه جوانان بیان کرد و گفت: همین ساعاتی که با کودکان و نوجوانان منطقه می‌گذرانیم و خاطره‌سازی می‌کنیم اثرگذاری خود را دارد.

حجت الاسلام سیدمحمدتقی غضنفری، امام جمعه شهرحویق با بیان مشکلات منطقه حویق و روستاهای آن تاکید کرد: مرکز درمانی درجه یک در حویق تاسیس شده است اما تجهیزات پزشکی و نیروهای انسانی آن تکمیل نشده و یک‌سال است قول تجهیز دادند ولی از این ظرفیت موجود هنوز استفاده نشده است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: "مسلمان‌ها باید با هر عامل مخالف وحدت و ضد وحدت مقابله بکنند؛ این یک تکلیف بزرگ برای همه‌ ما است؛ هم شیعه هم سنی باید این را قبول کنند."/1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات