۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۲۷۳۳۲
عالم اهل سنت در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

اثرات بسیار مثبت ابتکار امام خمینی در برگزاری هفته وحدت در جهان اسلام

اثرات بسیار مثبت ابتکار امام خمینی در برگزاری هفته وحدت در جهان اسلام
عالم اهل سنت با تاکید بر نقش موثر جمهوری اسلامی در برقراری وحدت اسلامی در جهان اسلام، اثرات ابتکار حضرت امام خمینی در برگزاری هفته وحدت را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی مدیر دارالعلوم تعلیم قرآن اهل سنت در مشهد مقدس و جامعة الاسلامیة احناف تایباد در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، در اهمیت وحدت اسلامی گفت: وحدت دستور اسلام است و پیامبر گرامی اسلام، بهترین اسوه وحدت و اتحاد هستند. چرا که اولین کار ایشان در مدینه، اجرای عقد اخوت بین مهاجرین و انصار و همچنین بین دو قبلیه اوس و خزرج بود.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم برای تمام مذاهب اسلامی اسوه حسنه است و ما باید ایشان را اسوه خود قرار داده و وحدت را از ایشان بیاموزیم.

مولوی حسینی در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری وحدت اسلامی گفت: هفته وحدت به دستور حضرت امام خمینی قدس سره الشریف گرامی داشته می شود و بعد از انقلاب برای سی و سومین بار است که کنفرانس وحدت اسلامی به ابتکار جمهوری اسلامی برگزار شده که اثرات بسیار عظیمی در عالم اسلام داشته و دارد.

مفتی اهل سنت بر ضرورت وحدت میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: مسلمانان از همه مذاهب باید متحد باشند و دسیسه هیچ کسی را در میان خود راه ندهند.

شایان ذکر است که مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی مدیر حوزه های علمیه شورک ملکی مشهد و جامعه الاسلامیه العربیه احناف تایباد، عضو شورای عالی مجمع تقریب و از علمای برجسته ی اهل سنت خراسان است.

در کنفرانس وحدت اسلامی که در روز پنجشنبه آغاز شد، مسلمانان از گروه ها و کشورهای مختلف برای حمایت از آرمان فلسطین در سالن اجلاس سران اسلامی در تهران به نشست و گفت وگو پرداختند/847/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
انقلاب‌های عربی هيچ يك نتيجه مهندسي سياسي و فرهنگي غرب نبوده است. تمامي اين قيام‌ها ماهيت عميق مردمي داشته و توده‌هاي مردم عرب رهبري آن را بدست داشته اند.
1
0