۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۲۷۳۴۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

طلاب در تقویت وحدت جوامع اسلامی تلاش کنند

طلاب در تقویت وحدت جوامع اسلامی تلاش کنند
حجت الاسلام محسنی یکی از رسالت های مهم طلاب و حوزه های علمیه را تقویت و تبلیغ وحدت در جوامع اسلامی برشمرد و گفت: وحدت بین مسلمانان لازمه گسترش سبک زندگی توحیدی است.

حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت وحدت جوامع اسلامی، اظهار داشت: وحدت امت اسلامی یک تاکتیک و یا به اصطلاح راهکار نیست بلکه یک راهبرد و استراتژی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز دشمنان اسلام به نقطه‌ای رسیدند که می خواهند هیچ نامی از اسلام و سبک زندگی الهی و معنوی در سطح زمین باقی نماند اینجا است که تمام خدامحوران و توحید محوران که در راس آنان مسلمانان قرار دارند باید با یکدیگر متحد شوند.

حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه وحدت تنها مختص جامعه اسلامی نیست، ابراز کرد: وحدت برای همه ادیان ابراهیمی که دغدغه گسترش سبک زندگی الهی، ارزشی و انسانی را در جهان دارند ضروری است و باید در مقابل تمام دشمنان بشریت، سبک زندگی توحیدی و بندگی این وحدت شکل بگیرد اما به طریق اولی این وحدت از جانب مسلمانان باید آغاز شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) پیروزی و عزت مسلمانان را در گرو اتحاد و انسجام جوامع اسلامی دانست و گفت: اگر شیعیان به همراه برادران اهل سنت بایکدیگر متحد شوند، اختلافات فرعی را کنار بگذارند و به ریسمان الهی که همان سبک زندگی توحیدی، معنوی و الهی است چنگ بزنند می توانند یک الگوی کاملا انسانی برای جامعه بشری مطرح کنند که در مقابل تمام کسانی که می خواهند دین و سبک زندگی اسلامی نباشد یک الگوی موفق به شمار آید.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید از توهین به مقدسات یکدیگر اجتناب کنند و از کینه توزی بپرهیزند، ابراز کرد: کینه توزی و اختلاف برخلاف سیره ائمه اطهار(ع) است؛ در برخورد با برادارن اهل سنت توجه به خواسته اهل بیت(ع) که فرمودند: طوری رفتار کنید که زینت ما باشید، ضروری است.

حجت الاسلام محسنی با اشاره به سیره علما و بزرگان، اظهار داشت: علمای بزرگ شیعه مانند شیخ طوسی(ره) که از بزرگ ترین فقهای صدر غیبت به شمار می روند در کتاب الخلاف به طرح نظرات فقهی مذاهب گوناگون اهل سنت می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: بعضا برادارن اهل سنت به نظرات مرحوم شیخ طوسی اطمینان دارند زیرا ایشان در فضای بغداد که نسبتا مذاهب اربعه اهل سنت در آن ساکن بودند بسیار اهل تعامل و به کارگیری رفتار اهل بیت(ع) بخصوص امام محمد باقر(ع) و امام محمد صادق(ع) بودند شیخ در آن دوران توانستند بسیاری از مشکلاتی را که برای شیعه بوجود می آمد، حل کنند.

وی یکی از رسالت های مهم طلاب و حوزه های علمیه را تقویت و تبلیغ وحدت در جوامع اسلامی برشمرد و ابراز کرد: وحدت لازمه ترویج و گسترش سبک زندگی الهی و توحیدی در جهان است؛ توهین به مقدسات اهل سنت خلاف مسیر دین است.

حجت الاسلام محسنی با تاکید بر اینکه شیعه و سنی باید بتواند برای مقابله با توطئه دشمنان که در حال تبلیغ بی اخلاقی غربی در جوامع اسلامی است، ید واحده شوند، خاطرنشان کرد: وحدت عامل مهم توانمندی و رمز عزت جوامع اسلامی است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات