۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۲۷۳۴۷
رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی:

رحمت خداوند، با خوش‌اخلاقی در چهره فرد متجلی می‌شود

رحمت خداوند، با خوش‌اخلاقی در چهره فرد متجلی می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین‌ حسینی کاویانی با اشاره به این که رحمت خداوند، با خوش‌اخلاقی در چهره فرد متجلی می‌شود، گفت: در عبادت، بندگی و توجه به خدا، به جز لذت نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ سیدمحمود حسینی کاویانی در نخستین جلسه از سلسله جلسات اخلاق ویژه استادان مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، که در حسینیه مجتمع برگزار شد، اظهار کرد: اعمال صالح را می‌توان با استفاده از قرآن و نهج‌البلاغه برشمرد و سپس بگویید می‌خواهیم به اعمال صالح عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به جز قرآن، اگر کارهایی که خود می‌دانی خوب است، بنویسید و عمل کنید، از اولیای مقرب الهی می‌شوید.

رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی به ذکر صفات بد و خوب پرداخت و گفت: همه می‌دانیم تهمت، غیبت و بداخلاقی بد است و خوش‌اخلاقی خوب است، ولی بخیل‌تر از این هستیم که تبسمی در صورت برادر دینی خود داشته باشیم و از سلام کردن به یکدیگر بخل می‌ورزیم.

وی خاطرنشان کرد: با خوش‌اخلاقی، رحمت خداوند در چهره فرد متجلی می‌شود. رحمت خدا پس نمی‌زند، بلکه جذب می‌کند؛ بنابراین، با رحمت الهی مجذوب می‌شوید و رحمت خدا معرفت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی کاویانی با بیان این که انسان میل به زیبایی دارد، گفت: بدی کردن سخت است. اگر رفتار خوبی در این عالم داشته باشی، دریافت خوبی خواهی داشت؛ بنابراین، باید بکوشیم در خوبی‌ها مسابقه بدهیم، ولی به جای مسابقه در خوبی‌ها، در بدی‌ها مسابقه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مسیر را اشتباه می‌رویم، در حالی که همه باید در مسیر خوب شدن و راحت کار کردن گام بگذاریم.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این که یک صوت از اصوات ما در این عالم از بین نمی‌رود، گفت: صدای زیبا در این عالم می‌ماند و بدانید خداوند علیم، حکیم، خبیر است که تمام هستی را با علم بی‌نهایت خود سامان داده، سر شما را می‌داند و حتی از مخفی‌تر از سر شما نیز باخبر است.

وی با اشاره به آیات صورت عصر بیان نمود: ایمان و عمل صالح با «تواصوا بالصبر و بالحق» به دست می‌آید. می‌توانیم با زبان خوش و راحت، ایمان افراد را زیاد کنیم و با بدرفتاری ایمان فرد را کم نماییم. به واسطه بد عمل کردن، بسیاری به دین بدبین شدند و به واسطه خوب عمل کردن نگرش‌ها تغییر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی کاویانی خاطرنشان کرد: بوی خوش رحمت، که برای خاتم‌النبیین(ص) و رحمت خالص در نظام است، از خود متساعد کنیم و بگذاریم دیگران رحمت را ببینند. دل مردم با رحمت گرم می‌شود و ایمان آنها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت توصیه به حق و صبر تصریح نمود: با این توصیه‌ها ایمان و عمل صالح درست می‌شود و اگر این توصیه‌ها نباشد، به ایمان خود و دیگران آسیب می‌رسانیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی اظهار داشت: کاری کنید که محیط کاری برای شما لذت‌بخش باشد. البته باید در نظر داشت تمام تلخی‌ها در گناه است، در حالی که در عبادت، بندگی و توجه به خدا، به جز لذت نیست./1330/ج

ارسال نظرات