۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۲۷۳۸۱
آیت الله یعقوبی:

راه خروج از مشکلات تمسک به ریسمان الهی است

راه خروج از مشکلات تمسک به ریسمان الهی است
یکی از علمای عراق راه خروج از مشکلات را تمسک به ریسمان الهی یعنی قرآن کریم و اهل بیت (ع) دانست.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق طی سخنانی با اشاره به آیه 33 سوره توبه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»[1] گفت: ما در دوران زندگی می کنیم که بین تمدن ها به ویژه در مناطق شیعه نشین و کشورها استکباری و مزدورانشان درگیری وجود دارد.

وی افزود: با وجود اینکه این روزها شاهد دخالت آشکار و مخرب کشورهای بی گانه نظیر آمریکا در امور داخلی عراق هستیم، اما به ندای الهی به مومنین که می فرماید «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»[2] (آیه 139 آل عمران) امیدواریم.

این عالم عراقی تصریح کرد: این جنگ تمدن ها بر اوضاع جامعه عراق در زمینه های مختلف اثر گذار بوده است به ویژه در امور دینی و اخلاقی که برای رهایی از آن باید به ریسمان الهی یعنی قرآن کریم و عترت اهل بیت (علیهم السلام) تمسک جوییم.

 

[1] او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!

[2] و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
احسنت به این مواضع اصولی
0
0