۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۲۷۴۲۸
استاد حوزه علمیه:

حیات جاودانه انسان در تبعیت از قرآن و عترت است

حیات جاودانه انسان در تبعیت از قرآن و عترت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حیات جاودانه آدمی در تبعیت از قرآن و عترت است، گفت: خلوص ضامن پذیرش اعمال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم ابراهیمی استاد حوزه علمیه، در جلسه ای که با موضوع «عرفان حج» در مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) تهران برگزار شد، گفت: انسان به هر میزان نفس خود را آماده کرده باشد به همان مقدار می تواند از سفر معنوی حج بهره ببرد و هدایت شود.

وی با استناد به آیات الهی، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: مردم خواب هستند و زمانی که می میرند زنده می شوند؛ مرگ یک امر طبیعی است و هیچ گریزی از آن نیست اما حج یک آزمایش میراندن است قبل از آن که انسان بمیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان در سفر حج منیت خود را می میراند، عنوان کرد: حاجی با ورود به مناسک حج عنوان دنیای خود را کنار می گذارد و همانند سایرین با لباس سپید احرام مشغول به جای آوردن مناسک حج می شود؛ بنابراین در سفر حج انسان فارغ از مباحث دنیوی تنها به اعمالی که باید انجام دهد توجه می کند

ابراهیمی افزود: انسان به هر میزان خودش را ساخته باشد به همان مقدار می تواند در سفر حج هدایت دریافت کند، امام راحل می فرمایند: حج همانند قرآن است که همه از آن بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه در ایام حج خداوند میزبان و حاجی مهمان است، ابراز کرد: حج بهترین زمان برای خودسازی و اصلاح نفس است؛ سفر معنوی حج انسان را به سمت اخلاق مداری هدایت می کند از این رو حاجی قبل از آغاز سفر تلاش دارد تمامی حق الله و حق الناس را ادا کند.

استاد حوزه علمیه انجام اعمال حج را توفیق الهی دانست و گفت: حج سیر تکاملی و تربیتی است که از میراندن آغاز و به تولد ختم می شود، حاجی بعد از انجام مناسک حج از هر گناهی پاک می شود و می تواند زندگی مجدد دنیای خود را با انجام اعمال نیک آغاز کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پروردگار عالم هستی را مسخر انسان قرار داد تا او به سوی کمال حرکت کند، اظهار داشت: انسان در موسم حج هیچ اراده ای جز تبعیت از اراده الهی ندارد و محرمات این سفر معنوی همه درراستای خودسازی بیان شده است.

وی خلوص در عمل را از ویژگی های انسان مومن برشمرد و خاطرنشان کرد: حج و احرام تمرینی برای اخلاص داشتن است؛ حیات جاودانی را باید در کلام الهی و ائمه اطهار(ع) جستجو کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات