۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۲۷۴۲۹

آغاز مرحله دوم عملیات ارتش در ادلب

آغاز مرحله دوم عملیات ارتش در ادلب
ارتش سوریه دومین مرحله از عملیات نظامی خود در حومه استان ادلب این کشور را برای سرکوب گروه‌های تروریستی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی و واحد توپخانه دومین مرحله عملیات نظامی خود در حومه استان ادلب را با هدف گسترش دامنه سیطره خود بر محور حومه جنوبی ادلب آغاز کرد.

ارتش سوریه در اندک زمانی توانست دو منطقه راهبردی را بعد از درگیری‌های شدید با گروههای تروریستی مستقر در آنجا به کنترل خود در آورد.

یک منبع نظامی سوریه گفت: نیروهای پیشروی ارتش سوریه توانستند شهرک الویبده در شمال شهرک ابودالی و تپه راهبردی خزنه در حومه جنوب شرقی ادلب را بعد از نبردهای شدید با گروههای تروریستی به کنترل خود در بیاورند.

وی افزود: این گروههای تروریستی به شهرک الویبده نفوذ می‌کردند و در آنجا با نصب خمپاره‌انداز و راکت‌انداز، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دادند، لذا ارتش مجبور شد تا با اجرای عملیات، این شهرک و تپه خزنه را به کنترل خود در بیاورد. این تپه مشرف بر شماری از روستاها و شهرک‌ها است که مهمترین آنها شهرک المشیرفه است. این شهرک مهمترین نقطه تمرکز عناصر مسلح موسوم به "اجناد القوقاز" است و هم‌اکنون زیر تیررس ارتش سوریه قرار گرفته است.

این منبع نظامی گفت: عملیات با پشتیبانی بسیار گسترده هوایی ارتش‌های سوریه و روسیه انجام شد و نیروی هوایی مواضع و خطوط پشتیبانی تروریست‌ها را در حومه جنوب شرقی ادلب هدف قرار داد و قطع کرد تا بستر لازم برای پیشروی نیروهای پیاده‌نظام فراهم شود.

وی افزود: این عملیات در سمت شرقی شهر معره النعمان انجام شد و در نتیجه ارتش سوریه تلاش می‌کنند تا گروههای تروریستی را در آنجا زیر فشار بیشتری قرار دهد و نواحی تحت کنترل آنها در این محور را کاهش دهد.

افزایش تلفات انفجار شهر الباب

گروه موسوم به "هماهنگ‌کننده گروههای مسلح" در سوریه از افزایش شمار کشته‌های انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب خبر داد.

این گروه اعلام کرد که در این انفجار 20 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

این شهر در کنترل گروهک‌های زیرمجموعه گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد قرار دارد که از طرف ترکیه حمایت می‌شود.

جان‌باختن یک غیرنظامی در حومه حماه

یک شهروند غیرنظامی سوری بر اثر انفجار مین باقی‌مانده از گروههای تروریستی در شهرک مورک در حومه شمالی استان حماه جان خود را از دست داد.

یک منبع در فرماندهی پلیس حماه گفت: یک مین باقی‌مانده از گروههای تروریست امروز در شهر مورک در حومه شمالی منفجر و به جان باختن یک غیرنظامی منجر شد.

گروههای تروریست قبل از فرار از مناطق کنترل خود اقدام به بمب‌گذاری و مین‌گذاری این مناطق کردند که ارتش سوریه در حال پاکسازی مناطق آزادشده از مواد منفجره برای تأمین امنیت به‌منظور بازگشت آوارگان به خانه‌های خود است./983/ب

منبع:تسنیم 

ارسال نظرات