۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۲۷۴۵۷

پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در زنجان برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در زنجان برگزار می‌شود
مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: جشنواره دانشجویی ققنوس‌ در استان زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، ابوالفضل صابری در نشست خبری پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس ضمن تبریک ایام هفته وحدت اظهار داشت: مرحله استانی جشنواره دانشجویی و سراسری ققنوس همزمان با سراسرکشور در بسیج دانشجویی استان زنجان نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره فوق در بهمن‌ماه و ایام‌الله دهه فجر است، افزود: برگزیدگان این جشنواره جهت شرکت در جشنواره کشوری تا پایان امسال به تهران معرفی می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: تفکر بسیج و تفکر انقلابی یکی از ابزارهایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود و با توجه به سیاست‌های بسیج دانشجویی کل کشور به موضوع هنر، برگزاری این جشنواره در استان مد نظر قرار گرفته است.

صابری عنوان کرد: یکی از مشکلات در بدنه هنری دانشجویی که در حال اتفاق افتادن است، عدم ساماندهی تولیدات هنری دانشجویان در کشور و کشف استعدادهای هنری دانشجوی بسیجی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: جریان دادن به تولیدات و تفکرات دانشجویان بسیجی در این راستا و نقش دانشجو به طور اعم و دانشجوی بسیجی به طور اخص در این مجموعه اهمیت دارد و برگزاری پنجمین جشنواره ققنوس بر همین مبنا است.

وی تاکید کرد: قریب به 46 هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند که شناخت استعدادهای مختلف این دانشجویان باید مدنظر باشد.
وی با اشاره به اینکه دریافت آثار از آذر ماه تا پایان دی‌ماه امسال خواهد بود، گفت: داوری آثار در اوایل بهمن ماه انجام می‌شود و در ایام دهه فجر اختتامیه برگزار و نفرات برگزیده اعلام و معرفی می‌شوند.

صابری با بیان اینکه موضوعات عمومی این جشنواره آزاد است، گفت: عمده موضوعات پیشنهادی ما عدالت‌خواهی اجتماعی، آسیب ‌های اجتماعی، مشکلات صنفی دانشجویی و دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و تحریم های ظالمانه علیه ایران، محور مقاومت، استکبارستیزی و اسلامی شدن دانشگاه ها، رویدادهای سیل 98، حمایت از تولید ملی، چهل سالگی انقلاب، چهل سالگی بسیج تمدن انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب دانشجویان در عرصه‌های هنری است گفت: با توجه به شرایط فوق باید بتوانیم با برگزاری این جشنواره‌ها از ظرفیت دانشجویانی که دستی بر هنر دارند استفاده کنیم و هنر باید در اختیار انقلاب قرار گیرد.

به گفته صابری با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره گفت: ادبیات، هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی، فیلم کوتاه، انیمیشن، تئاتر، استند آپ کمدی، موسیقی، مداحی و پژوهش‌های هنری از محور‌های شرکت در این جشنواره می باشد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در در این جشنواره حتما باید دانشجو باشند و برنامه‌ریزی برای برگزاری‌ کارگاه‌های تخصصی برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه مجری برگزاری این جشنواره بسیج دانشجویی است ولی تمامی دانشجویان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

صابری در ادامه عنوان کرد: با توجه به متمرکز نبودن برگزاری این جشنواره در استان زنجان تاکنون در این جشنواره از استان زنجان هیچ برگزیده‌ای حضور نداشت ولی امیدواریم امسال دانشجویان زنجان جزو نفرات برگزیده کشوری باشند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات