۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۲۷۴۸۴
تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه:

طلاب ضرورت تقریب را به صورت منطقی و عقلانی تشریح کنند

طلاب ضرورت تقریب را به صورت منطقی و عقلانی تشریح کنند
حجت الاسلام جازاری معمویی با بیان اینکه طلاب ضرورت تقریب را به صورت منطقی و عقلانی تشریح کنند، گفت: جوامع اسلامی با وحدت و انسجام توطئه دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید جازاری معمویی تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع)، امروز در همین مدرسه علمیه به ضرورت تقریب اشاره کرد و گفت: جوامع اسلامی باید با وحدت و انسجام توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی ایجاد تفرقه میان امت اسلام را از توطئه دشمنان دانست و ادامه داد: شیعیان و برادران اهل سنت باید با حفظ حرمت یکدیگر از توهین به مقدسات اجتناب کنند.

وی اتحاد امت اسلام در عصر کنونی را مصلحت جوامع اسلامی بیان کرد و افزود: زمانی که داعش به کشور عراق حمله و برخی شهرها را تصاحب کرد بسیاری از منازل مسلمانان اهل سنت و ایزدی ها تخریب شد، در آن هنگام 3 هزار منزل برای طلاب و علمای نجف ساخته شده بود که یکی از مراجع بزرگ شیعی بلافاصله شبانه اعلان کردند این منازل در اختیار خانواده های آسیب دیده ایزدی و اهل سنت قرار گیرد؛ اقدام این مرجع عالیقدر نشان داد که ایشان به مصلحت امت اسلام آگاه است.

حجت الاسلام جازاری معمویی با تاکید بر اینکه طلاب باید عاقلانه مصلحت جوامع اسلامی را تحلیل کرده و با درک آن زمینه اتحاد جوامع اسلامی را فراهم آورند، گفت: طلاب باید بتوانند ضرورت تقریب را برای مردم به صورت منطقی و عقلانی تشریح کنند.

تولیت مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) درباره خدمات علمی اهل سنت، ابراز کرد: ما نمی توانیم خدمات علمی اهل سنت را که از صدر اسلام به جامعه اسلامی داشتند انکار کنیم و نادیده بگیریم؛ ما امروز مرجعی نداریم که سیوطی، مغنی و الفیه که از آثار اهل سنت است، نخوانده باشد.

وی ادامه داد: البته شیعیان نیز کارهای علمی بزرگی انجام داده اند و ما افتخار می کنیم که شیعیان سردمدار حوزه فلسفه و عرفان هستند در حالی که جامعه اهل سنت بیش از ۸۰۰ سال در علوم عقلی از شیعه  عقب‌تر است. هدف از این کلام برتر بودن یک مکتب نیست بلکه این است که در حوزه های مختلف علمی اهل سنت و شیعه به یکدیگر مدیون هستند.

تولیت مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) عقل و ادب را لازمه حیات طلبه دانست و تاکید کرد: رفتار متعصبانه داشتن به دین ضربه می زند؛ امروز مسیحیان اذعان دارند که مکتب تشیع دارای غنا و عقل گرایی است و حرف برای گفتن دارد. مبلغان با ادبیات مهر و محبت معرف مکتب تشیع باشند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات