۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۲۷۴۹۱
رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛

 انس با کتاب توصیه محوری بیانیه گام دوم انقلاب است

 انس با کتاب توصیه محوری بیانیه گام دوم انقلاب است
حجت الاسلام رزانی علم‌آموزی را راه اقتدار و توسعه دانست وگفت:گاه با مدل‌های ساده، می‌توان مروج فرهنگ کتابخوانی در کشور شد
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تقدیر از مروجان فرهنگ کتابخوانی که روزگذشته شنبه ۲۵ آبان ماه در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان (ع)، گفت: علم‌آموزی راه اقتدار و توسعه است، موضوعی که مقام معظم رهبری بر آن تصریح کرده‌اند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: رهبر معظم انقلاب انس به کتاب را در سه محور مهم بیانیه گام دوم انقلاب، مطرح کردند؛ بنابراین ما باید گام‌های استوارتری را در حوزه کتابخوانی در کشور برداریم.

وی اضافه کرد: انس با کتاب باید از کودکی آغاز شود، موضوعی که در منابع دینی مورد تأکید قرار گرفته است؛ برای نمونه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرمودند: فراگیری علم در کودکی همچون کندن نقش روی سنگ است.

ارزانی تأکید کرد: ترویج کتابخوانی در میهمانی‌ها، ابتکار جالبی برای رونق این فرهنگ در کشور است. بنده اخیرا به یک مهمانی دعوت شدم که میزبان پس از صرف چای به ما گفت: می‌توانید تا یک ساعتی که به زمان صرف شام مانده است، کتاب مطالعه کنید. من وارد کتابخانه ایشان شدم که چند هزار جلد کتاب داشت، همین موضوع در قسمت زنانه نیز اتفاق افتاده بود، یعنی میهمانان خانم را نیز به مطالعه کتاب دعوت کرده بودند. گاه با مدل‌های ساده، می‌توان مروج فرهنگ کتابخوانی در کشور شد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: یکی از مدل‌های ساده، کاری است که در کشور ژاپن انجام شده است. در تمام محلات این کشور، یک کتابخانه، یک فضای ورزشی و یک فضای زیستی – شبیه فضای جنگل و آبشار – وجود دارد.

وی تأکید کرد: زمانی از چهار زندان در چهار شهر ژاپن بازدید کردم که همه آن‌ها کتابخانه داشتند. گاهی با چنین اقداماتی، می‌توان افراد بزهکار را اصلاح کرد و از میزان آسیب‌های اجتماعی کاست.

ارزانی اضافه کرد: اگر کشوری می‌خواهد رشد و ترقی کند باید به کتابخوانی اهتمام داشته باشد. مقام معظم رهبری به همین دلیل انس به کتاب را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار دادند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان خطاب به افراد برگزیده ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، خاطرنشان کرد: شما کار بسیار ارزشمند، مهم و در عین حال، سختی را انجام می‌دهید. اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد، باید همه مردم با کتاب مانوس شوند و این کاری است که شما در انجام آن پیشگام هستید. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات