۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۲۷۵۱۱
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

فرمایشات رهبری در دفاع از حقوق مردم بود | دولت رضایت مردم را جلب کند

فرمایشات رهبری در دفاع از حقوق مردم بود | دولت رضایت مردم را جلب کند
عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان اینکه دولت باید با تدبیر بهتری قانون سوخت را اجرا می کرد، فرمایشات امروز رهبر انقلاب را در جهت دفاع از نظام و حقوق مردم دانست.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر در پی افزایش قیمت سوخت گفت: حوادث چند روز اخیر به بهانه گرانی بنزین و موج سواری دشمنان شکل گرفت که در این موضوع چند مسأله باید تفکیک شود.

کسب رضایت عمومی وظیفه دولتمردان است

وی با تأکید بر این که تدبیر دولتمردان برای تأمین حداقل های معیشتی مردم یک اصل لازم است، افزود: مسأله دیگر این است که تأمین امنیت جامعه، اماکن عمومی، دستگاه ها و اموال مردم بر عهده دستگاه های امنیتی است و باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کسب رضایت عمومی وظیفه دولتمردان است، اظهار داشت: دولت باید در تصمیم گیری های خود مصلحت و رضایت عمومی را در نظر بگیرد، تصمیم های تنش زا، بحران زا و تصمیم هایی که بسترهای اجرایی مناسب ندارد یکی از ریشه های ناامنی های چند روز اخیر و نارضایتی های عمومی نسبت به گرانی بنزین است.

وی ادامه داد: این که حامل های انرژی در ایران جزء ارزان ترین حامل های انرژی در سطح جهان است شکی وجود ندارد، همچنین این که طبق تکلیف قانونی حامل های انرژی باید قیمت واقعی تری داشته باشند از نظر کارشناسی قابل قبول است اما این تصمیم باید به صورت تدریجی پیگیری می شد.

دولت باید باید قیمت بنزین را به صورت تدریجی افزایش می داد

آیت الله کعبی ابراز داشت: دولت می توانست به جای گران کردن یک باره بنزین تا 3 هزار تومان، افزایش سوخت را به صورت تدریجی پیگیری می کرد تا این مسأله برای جامعه قابل تحمل باشد.

وی با تأکید بر لزوم نظارت مسؤولان بر قیمت کالاها عنوان کرد: دولت باید تلاش کند جلوی گرانی را بگیرد و بازار را کنترل کند تا شاهد سوء استفاده از وضعیت به وجود آمده نباشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی باید نظارت دقیق بر بازار داشته باشند و جلوی سوء استفاده از این وضعیت برای گران کردن کالاها گرفته شود.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید حتی المقدور تسهیلات بیشتری نسبت به مسأله بنزین برای مردم داشته باشند و به عنوان مثال می توانند سهمیه مردم را افزایش دهند یا برای طبقات آسیب پذیر و کم برخوردار که سهمیه بندی بنزین زندگی آن ها را سخت تر می کند، تدبیری بیندیشید تا همانگونه که دولت وعده داده درآمد حاصله از گرانی بنزین در سفره مردم قرار گیرد و مردم این مسأله را به صورت ملموس احساس کنند.

آیت الله کعبی با بیان این که دولت بسترهای لازم را برای افزایش قیمت سوخت فراهم نکرده است، گفت: دولت در هر تصمیمی که در جهت مصالح عمومی و معیشت مردم است ابتدا باید بسترهای آن را فراهم کرده و اطلاع رسانی درستی انجام دهند و بعد از کسب رضایت نسبی مردم اقدام کند، این که دولت یک دفعه تصمیم به گرانی بنزین بگیرد و مردم غافلگیر شوند تصمیم عجولانه ای بوده است.

وی مطالبه گری قانونی را حق مردم دانست و افزود: مطالبات مردمی باید در چارچوب قانونی صورت گیرد، یکی از مطالبات عمومی ملت حفظ نظم و امنیت و حضور فعال در جهت جلوگیری از سوء استفاده دشمن  برای دامن زدن به ناامنی ها است.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای همه فصل الخطاب است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کار کارشناسی درباره این تصمیم با خود سران سه قوه است اما ایشان به شکل مبنایی از تصمیم سران قوا حمایت می کنند.

آیت الله کعبی تأکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب برای همگان است و کاملا به موقع و در جهت صیانت از نظام اسلامی و دفاع از حقوق مردم بوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب امروز اشاره کردند که اختلاف نظر کارشناسی در زمینه بنزین وجود دارد و ممکن است تعدادی از کارشناسان نظر دیگری داشته باشند، ایشان تأکید کردند باید امنیت در جامعه تقویت شده و با شرارت برخورد شود؛ از این رو مسؤولان باید رضایت عموم ملت را در نظر گرفته و همانگونه که دولتمردان وعده دادند جلوی گرانی را بگیرند و بازار را تنظیم کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
باید نسبت به مطالبه گری به حق مردم اقدام کرد و مردم خط خود را از تخریب اموال عمومی جدا می کنند.
فرمایشات رهبر معظم انقلاب راه را برای همگان روشن کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
مشاور رسانه‌ای دولت کماکان در توئیتر مشغول بازی با کلمات و ساخت جملات قصار است؛ سخنگوی دولت فقط خود را موظف می‌داند که در ساعاتی مشخص در مکانی مشخص به سوالاتی مشخص پاسخ دهد و رئیس دولت تازه یادش آمده است که با رقبای انتخاباتی‌اش تسویه حساب کند
1
1
طلبه ای از نسل سلمان
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام همه قوایشان را تجهیز کرده اند، باید مردم و علاقمندان به نظام و متدینان با تبعیت از صحبت های حکیمانه امام خامنه ای اجازه ضربه زدن به نظام را به دشمن ندهند.
مردم مشکلات را تحمل می کنند اما ذلت حضور بیگانگان در کشور و زیر سوال رفتن ارزشهای ایرانی و اسلامی را نمی پذیرند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
عدم راهبردرسانه‌ای دولت برای گرانی بنزین، همگرایی رسانه‌های فارسی زبان و فضای مجازی در انحراف اتفاق بنزین و تمرکز بر انتقام‌گیری از نظام و نهایتا ناتوانی سیستم رسانه‌ای کل نظام در ساختن ذهنیت‌هایی معقول و منطقی و واقع‌بین، باعث بروز این اغتشاشات شد. و این مساله سالهای قبل هم بود. باید برای این امر فکری کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
مردم رکن انقلاب هستند.
و اجازه موج سواری را به افراد کینه توز نسبت به اسلام را نمی دهند.
2
0
شبنم حسینی از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
احزاب و سلزمان های زیادی اقدام تخریب اموال را محکوم کردند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
از مسؤولان قضائی به عنوان مدعی‌العموم درخواست می شود پیگیر جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات باشند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
تجمعات اعتراضی از این نوع در دهه های گذشته هم بوده است.
افزایش قیمت بنزین بهانه ای است تا گروه های معارض عقده گشایی کنند.
1
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
پرداخت حمایت معیشتی به خانوارها از امشب آغاز می‌شود و موج اعتراضات می خوابد.مردم از بی نظمی آسیب می بینند و تلاش دارند زودتر آرامش برگردد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
حوادث چند روزه شامل دو بخش است؛ بخش اول اعتراض مردم به شیوه و زمان افزایش قیمت سوخت است که این اعتراض باید شنیده شود، چون در کشور ما آزادی وجود دارد و مردم می‌توانند نظر خود را اعلام کنند، اما بخش دیگر هم شرارت‌ها و کار‌های خرابکارانه‌ای است که انجام شده است.
1
0
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
در پی اجرای سهمیه بندی سوخت و اعتراض مسالمت آمیز مردم به این تصمیم، سه گانه عربی-عبری-غربی بر آن می‌شوند تا با تبدیل این اعتراضات به اغتشاش و آشوب، ماهی خود را از ناآرامی‌های ایران بگیرند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
ناآرامی ها تموم شده باب ول کنین تازه شماها شروع کردین به انعکاس نظرات
یه مشت بیکار
1
1
ناشناس
|
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
فتنه‌ای قرار بود اتفاق بیفتد اما با درایت رهبر معظم انقلاب در گام نخست متوقف شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
0
0
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
متأسفانه دولت پیوست رسانه ای طرح به این مهمی رو در نظر نگرفت و به همین دلیل افکار عمومی آماده نبودند یک دفعه شوک شدند و نتایجش رو هم که دیدید
0
0