۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۲۷۵۳۶

شرکت حدود دو هزار طلبه در طرح پژوهش تابستانه

شرکت  حدود دو هزار طلبه در طرح پژوهش تابستانه
در 21 استان طرح پژوهش نامه تابستان برگزار شده و بیش از هزار طلبه در آن شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تعطیلات تابستانی فرصتی است تا طلاب بتوانند به فعالیت های علمی که در طول سال کمتر به آنها پرداخته اند بپردازند و براساس تأکید مدیر حوزه های علمیه بر استفاده از ظرفیت تابستان طلاب، مدیریت ترویج پژوهش نسبت به طراحی برنامه پژوهش تابستان اقدام کرد که جهت اجرا به واحدهای آموزشی سراسرکشور ابلاغ شد.

گفتنی، برنامه پژوهش تابستان دوره‌ای است‌ که از سوی واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه، با محوریت برنامه­‌های پژوهشی، به صورت داوطلبانه، برای طلاب در بازه زمانی تابستان اجرا می شود.

بهینه‌سازی استفاده از فراغت تعطیلات تابستان طلاب در رونق بخشی به فعالیت­های پژوهشی، تثبیت، تعمیق و توسعه آموخته­ های علمی طلاب از طریق انجام فعالیت‌های تمرینی پژوهش، ارتقاء مهارت­های پژوهشگری و نگارش علمی طلاب و بسترسازی تعاملات علمی و گروهی در انجام پژوهش از اهداف دوره تابستانی به شمار می روند.

براساس آمار اعلام شده از سوی سامانه اینترنتی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، با وجود مشکلات و آماده نبودن زیرساخت های محتوایی و اجرایی مورد نظر، اجرای طرح تابستان با استقبال استان‌ها روبرو شد و 21 استان و در مجموع هزارو 972 طلبه در برنامه پژوهش تابستانه شرکت کرده اند. /1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات