۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۲۷۵۹۳
جزئیاتی از حمله به مدارس علمیه استان فارس؛

از حضور آشوبگران خارجی تا هتک حرمت به قرآن کریم و مساجد

از حضور آشوبگران خارجی تا هتک حرمت به قرآن کریم و مساجد
مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به جسارت اغتشاشگران به قرآن کریم و تصاویر شهدا، گفت: برخی از اغتشاشگران ایرانی نبودند و به زبان هایی غیر از فارسی صحبت می کردند.

حجت الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح جزئیات حمله اغتشاشگران به مدارس حوزه علمیه استان فارس پرداخت و گفت: به دنبال افزایش قیمت ناگهانی بنزین از روز شنبه اعتراضات مردمی در شیراز آغاز شد که متاسفانه با نفوذ اغتشاشگران این اعتراضات تبدیل به آشوب و اغتشاش شد.

حجت الاسلام استوار میمندی با بیان اینکه اغتشاشات در شیراز از قبل برنامه ریزی شده بود، عنوان کرد: با همراهی فرصت طلبان و اراذل و اوباش به نهادهای مختلف از جمله حوزه علمیه خاتم الانبیا حمله شد.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیا از ورود اغتشاشگران به داخل حوزه علمیه جلوگیری کردند، اظهار کرد: اغتشاشگران با آتش زدن چند خودرو و موتور سیکلت، شکستن شیشه ها، آتش زدن درب مدرسه علمیه خاتم الانبیا و دانشکده علوم قرآنی غدیر آسیب هایی به حوزه علمیه شیراز وارد ساختند.

وی به اغتشاشات در شهر کازرون نیز اشاره و ابراز کرد: اغتشاشگران در شهرستان کازرون بعد از آتش زدن چندین بانک به سمت حوزه علمیه این شهرستان حرکت کردند و خسارت هایی به این حوزه وارد ساختند.

مدیر حوزه علمیه فارس به ضرب و شتم طلاب حوزه علمیه کازرون اشاره کرد و گفت: در این حمله 3 اتومبیل و 7 موتور سیکلت و دوچرخه در آتش سوخت.

وی با اشاره به جسارت اغتشاشگران به قرآن کریم، مسجد مدرسه علمیه کازرون و تصاویر شهدا، عنوان کرد: اتاق معاونت تهذیب با ده ها جلد قرآن کریم و مسجد مدرسه و تصاویر شهدا در آتش خشم اغتشاشگران سوخته است و در نهایت با دخالت نیروی های مردمی امنیت به مدرسه علمیه کارزون بازگشت.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه یکشنبه شب نیز حملاتی به مدارس علمیه صورت گرفته است، ابراز کرد: برخی از اغتشاشگران ایرانی نبودند و به زبان هایی غیر از فارسی صحبت می کردند.

وی با اشاره به اینکه صف مردم دین مدار و شریعت دوست استان فارس از اغتشاشگران جداست، اظهار داشت: با وجود تلاش های فراوان نیروهای امنیتی، کوتاهی هایی نیز در خصوص حفظ امنیت در برابر حملات اغتشاشگران صورت گرفته است./1350/ت302/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات