۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۲۷۵۹۴
در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد؛

برگزاری جلسه چهارم کارگروه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری

برگزاری جلسه چهارم کارگروه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری
کارگروه «نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری» چهارمین جلسه خود را در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، کارگروه «نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری» در روز یکشنبه 19آبان ماه چهارمین جلسه خود را تشکیل داد. در بخش نخست این جلسه گزارش تهیه‌شده در خصوص ارزیابی اجرای بند 5-1 سیاست‌های کلی علم و فناوری (دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ویژه) ارائه شد.

در این گزارش عملکرد حوزه‌های فناوری که در اولویت الف نقشه جامع علمی کشور ذکرشده‌اند، بر مبنای تعداد مقالات نمایه شده در ISI و Scopus مورد ارزیابی قرار گرفت. از سوی دیگر مقرر شد که تعداد پتنت‌های ثبت‌شده، میزان فروش محصولات، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و میزان صادرات محصولات این حوزه‌های فناوری نیز در گزارش ذکر گردد. در بخش دوم این جلسه نماینده دبیرخانه شورای عالی عتف گزارشی از نحوه نظارت این شورا بر اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری مشتمل بر 4 وزارتخانه و 2 دستگاه ارائه نمود و مقرر شد که گزارش‌های تهیه‌شده در دبیرخانه این شورا در اختیار کارگروه قرار گیرد تا پس از بحث در کارگروه، در تدوین گزارش نظارتی کارگروه مورداستفاده واقع شود.

با توجه به آنکه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری در دستور کار کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی قرار دارد، این کمیسیون علاوه بر مکاتبه با دستگاه‌های ذی‌ربط برای کسب نقطه نظرات و گزارش‌ها، کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران این حوزه با حضور نمایندگانی از نهاد ریاست‌جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت علوم و وزارت بهداشت تشکیل داده است که تحت نظارت کمیته آموزش، تحقیقات و امور نخبگان کمیسیون فعالیت می‌نماید.

وحید عباسی
ارسال نظرات